La selecció espanyola femenina, amb les jugadores del Club Natació Terrassa Paula Leitón, Bea Ortiz, Pili Peña, Paula Camus i Martina Cardona com a protagonistes, va perdre contra per la mínima contra Holanda (12-11) en el segon partit de la bombolla de la fase europea de la Lliga Mundial que va celebrar-se a Budapest. Tot i la derrota, les espanyoles es van penjar la medalla de plata en aquesta fase europea i es van classificar per a la Superfinal com a segones de grup.
El combinat estatal, rejovenit amb la presència de set waterpolistes nascudes a partir del 2000, va donar la cara i va mantenir les seves opcions fins a la botzina final. Holanda va avançar-se 2 a 0 gràcies a l'encert de Genee i Van der Sloot, però Forca, màxima anotadora de la selecció de Miki Oca amb quatre gols, va retallar distàncies. Al segon quart, el ritme golejador va accelerar-se. Espanya va assolir un parcial de 4 a 5 que va conduir el matx a l'empat a sis al descans.
Obrint escletxa
A la represa va seguir l'equilibri. Espanya va obrir escletxa per mitjà d'Elena Ruiz i Leitón (6-8). Les waterpolistes que prepara Miki Oca van conservar la iniciativa durant tot el tercer quart, que va finalitzar amb un avantatge mínim per a les espanyoles (9-10). En els últims vuit minuts de l'encontre, un parcial neerlandès de 3 a 0 va esdevenir decisiu. El gol de Pili Peña a 80 segons de la conclusió del partit només va servir per estrènyer el resultat final (12-11).
Amb aquest resultat, Espanya es penja la medalla de plata en la fase europea de la Lliga Mundial i es classifica també per a la Superfinal com a segona de grup, només per darrere d'Hongria.
El combinat estatal va tancar aquesta fase amb un balanç de cinc victòries i una derrota. La Superfinal de la present edició de la Lliga Mundial femenina de waterpolo aplegarà les dues seleccions esmentades i Rússia i Grècia, per part europea, a més dels següents quatre equips: els Estats Units, Canadà, el Japó i Kazakhstan.
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa TxT admet que el vot de Junts contra els decrets d'habitatge "ens ha incomodat moltíssim" Pilar Màrquez
-
Terrassa Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, adverteix: “La Rambla no hauria suportat els 200 o 300 litres de Granollers” Arnau Fort
-
Publicat el
30 de març de 2021 a
les 21:29
Notícies recomenades
-
Esports
Victòria del CN Terrassa a Tenerife a la lliga femenina de waterpolo
-
Esports
El CN Terrassa s'imposa per 11 a 17 a Ceuta i continua invicte
-
Esports
El Terrassa FC mostra el seu enuig amb el Girona "B" i la Federació Espanyola per la suspensió del partit de lliga
-
Esports
Empat de l'Egara masculí i derrota del CD Terrassa femení
-
Esports
El Terrassa FC-Girona "B" tampoc es jugarà
-
Esports
Toni Bou, 40 vegades campió del món de trial: “Sempre penses en la retirada, però encara tinc corda”