Què espera veure immers als "cenotes" de la Riviera Maya?
Un món diferent, on hi hagi estalactites i estalacmites. Els "cenotes" són una mena de llacs d´aigua dolça que es troben en coves submergides enmig de la selva. Molts d´ells es comuniquen amb el mar.
Hi anirà sol?
No, un cop allà tinc pensat apuntar-me a una sortida programada. El submarinisme és una activitat que mai pots fer tot sol per una mera raó de seguretat.
L´estiu és la millor època per capbussar-se i conèixer el fons marí?
Sens dubte, per un tema de comoditat, ja que l´aigua està calenta, quan en surts no tens fred i no has de fer servir una vestimenta específica que t´escalfi.
Quan de temps fa que practica les immersions?
Uns 30 anys. A banda, en sóc instructor des d´en fa 20. Però mai m´havia submergit en "cenotes". Serà una experiència nova.
Què és el que l´ha atrapat de l´activitat subaquàtica?
Practicar submarinisme és com volar, ja que dins de l´aigua tens una sensació semblant a la dels astronautes a l´espai. A part, al mar hi ha valls i muntanyes, com passa a l´exterior. Un cop allà pots triar a quin nivell d´aquests accidents geogràfics et vols situar. És com tenir una altra dimensió.
Quines són les millor platges catalanes per al submarinisme?
La zona més habitual és la Costa Brava, on l´aigua és clara i el fons del mar resulta molt vistós, perquè té una gran riquesa natural.
Hi anirà aquest estiu?
Sempre que puc m´escapo a bussejar a l´Escala o Cadaqués. És el meu refugi. //
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juliol de 2015 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa adjudica la redacció del pla per transformar les rieres
-
Terrassa
El pòster del 3 de 10 descarregat, amb el Diari de Terrassa
-
Terrassa
Marc Ribas sacseja la cuina amb la seva nova xarcuteria: "Un lloc amb actitud gamberra, autèntica i orgullosament de pagès"
-
Terrassa
LaFACT impulsa el català i l'empoderament de les dones amb dos nous projectes intergeneracionals
-
Terrassa
Com vas viure la mort de Franco?: “Va ser com si s’hagués mort un gos”
-
Terrassa
Quan el paper va dictar el dol de tota una ciutat: "Murió el Caudillo"