En la Festa Major de 1899, Terrassa acogió, por primera vez, una actuación castellera. La ofreció la colla Vella dels Xiquets de Valls, y se conservan documentos con sabrosos datos sobre ella. Para desplazarse a nuestra ciudad, hace 117 años, los castellers de Valls tomaron el tren en su ciudad, hasta Martorell. En la estación cogerían una tartana hasta Terrassa, llegando por la carretera de Martorell y haciendo luego "una volta per la ciutat acompanyats d'una nutrida banda y las corresponents gralles". Lo explica Xavier Güell i Cendra en la publicación "Actuacions castelleres a Terrassa 1899-1936" (2003).
Castellers de Terrassa realizan hoy, con motivo de la Fira Modernista, y de su 35 aniversario, una reconstrucción de aquella visita y actuación de la Vella dels Xiquets de Valls. Con la máxima fidelidad posible. Tanta, que los blauturquesa tomarán a las 8.15 de la mañana el tren de la Renfe hasta Martorell. Una vez allí, a las diez, comenzarán a caminar a pie en dirección hacia Terrassa, acompañados, desde el puente del Diable, por una tartana. La llegada a la ciudad se prevé después de la comida. Después realizarán una cercavila (la "volta"), y, a las 7.30 de la tarde, en la plaza del Progrés, la actuación, también "a la antigua". Por supuesto que, durante toda la jornada, Castellers vestirán la indumentaria de la época modernista.
También hoy, a las siete de la tarde, en el Raval de Montserrat actuarán Minyons de Terrassa, que podrían abordar el segundo tres de nou amb folre del año. La colla invitada son los Castellers del Poble Sec.
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de maig de 2016 a les 21:32
Notícies recomenades
-
Terrassa Tallen el carrer Arquímedes per obres de TAIGUA
-
Terrassa Illa considera la B-40 un projecte estratègic
-
Terrassa El PP demana auditories externes a la contractació pública de l'Ajuntament
-
Terrassa Engega l’última fase de les obres d'asfaltatge al carrer Cadis
-
Terrassa Els veïns d'Arquimedes: “El projecte previst és bonic, però no resol el problema de fons”
-
Terrassa “El que no voldria amb aquest orgull és adormir-me. Queda feina per fer”