Les estadístiques ho di-uen ben clar. Només el 28 per cent dels joves catalans d´entre 16 i 24 anys es declaren catòlics. I el 83 per cent no entren mai o gairebé mai en una església. Són dades del "Baròmetre sobre la religiositat" publicat l´any 2015 pel Centre d´Estudis d´Opinió de la Generalitat de Catalunya. Tenint en compte aquestes xifres no és estrany que l´Església catòlica es queixi de manca de joves. Però, per què no hi ha joves a les parròquies? Com és que les comunitats religioses s´estan envellint? Per què costa tant trobar noves vocacions sacerdotals?
Les causes d´aquest allunyament són diverses i complexes: la secularització de la societat, la globalització, la pèrdua de valors, el paper dels mitjans de comunicació... No sóc sociòleg, però vull apuntar un factor que crec important. L´Església no sap fer atractiu el seu missatge. No sap engrescar els nois i noies. No sap oferir-los testimonis creïbles. Els joves necessiten persones que els serveixin d´exemple i de referent. Testimonis creïbles que facin el que diuen i que diguin el que fan. Fan falta capellans, religiosos, monges, laics i laiques que visquin amb autenticitat la seva fe.
I si no fixeu-vos en el papa Francesc. Aquest estiu ha reunit dos milions de joves, entre ells centenars de catalans, a la Jornada Mundial de la Joventut celebrada a Cracòvia.
L'autor és periodista i director del programa de TV3 "Signes del temps"
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de setembre de 2016 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vuit detinguts per cometre furts als autobusos de Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri