Creu en l’esport com un transmissor de valors?
És un tema complicat. El concepte valor és com molt abstracte i hauríem de requerir si parlem d’autosuperació, de disciplina, d’esforç, de companyonia, de respecte... I tot això l’esport ho porta de manera intrínseca. En l’esport més professional, la prioritat del resultat fa que això quedi una mica de banda, però l’esport ja és una escola de valors per a qui el practica habitualment.
Al seu club es fan accions per conscienciar els nens i nenes?
No fem accions concretes o específiques però sí que parlem amb els entrenadors i intentem que es fomentin el respecte, la companyonia, la disciplina i moltes coses més, com no aconseguir la victòria a qualsevol preu o que participi tothom en els partits. Són idees que volem que estiguin clares, però no tots ho assimilen de la mateixa manera i no tots actuen igual, però intentem que vagin tots per aquesta banda.
S’ha de regular que no hi hagi resultats massa inflats per evitar frustracions als nens o nenes?
És complicat i al bàsquet està molt regulat i hi ha situacions on no hi ha marcador o es tanca el marcador quan s’arriba a una diferència concreta de punts. En aquest sentit discrepo amb algunes normes perquè són nens que estan competint i les derrotes també són una escola de valors i has d’acceptar perdre. Se’n fa un gra massa i les derrotes s’assimilen i jo ho he patit en la meva pell quan jugava.
Moltes vegades, s’acusa els pares de no ser un exemple per als fills. Creu que són els únics culpables?
Al futbol la situació és més agreujada però al bàsquet cada vegada tenim comportaments menys recomanables i s’ha de culturitzar la gent per evitar alguns espectacles com insults o baralles. Em preocupa perquè, en el bàsquet, estem anant de menys a més.
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de novembre de 2016 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa