Tallers d’iniciació a l’escriptura literària, exposicions artístiques, repassos bibliogràfics a la trajectòria d’escriptors, clubs de lectura o “l’hora del conte” per a nens. Aquestes són algunes de les variades activitats que tenen lloc a la Biblioteca Central de Terrassa, també coneguda com a BCT.
Aquest espai va néixer l’any 1998 com a fusió de dues biblioteques que ja existien al districte 1, la biblioteca Soler i Palet i la Salvador Cardús. Fixem-nos-hi quan hi anem. El conjunt arquitectònic de l’equipament recorda el d’una edificació industrial. Aquest, de fet, va ser l’aire que l’arquitecte Josep Llinàs va voler donar al projecte quan va dissenyar la biblioteca sobre l’espai de l’antiga i important fàbrica Torredemer.
Un fons documental
Més enllà dels llibres que ocupen de coneixement els prestatges, la BCT guarda un interessant fons documental d’entitats i àmbits diversos de la ciutat. Així, des del web municipal terrassa.cat se’ns indica que la biblioteca disposa d’un fons especial de jazz (un gè-nere musical tan i tan lligat a la nostra ciutat). D’igual forma, la BCT compta amb una interessant col·lecció de llibres dirigida al col·lectiu LGTB, a més d’un racó per als pares i les mares que volen trobar, en els llibres, eines per a un gran repte, educar els fills.
La BCT també disposa d’una hemeroteca en la qual podem cercar exemplars més o menys antics d’aquesta mateixa capçalera, Diari de Terrassa.
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de novembre de 2016 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa adjudica la redacció del pla per transformar les rieres
-
Terrassa
El pòster del 3 de 10 descarregat, amb el Diari de Terrassa
-
Terrassa
Marc Ribas sacseja la cuina amb la seva nova xarcuteria: "Un lloc amb actitud gamberra, autèntica i orgullosament de pagès"
-
Terrassa
LaFACT impulsa el català i l'empoderament de les dones amb dos nous projectes intergeneracionals
-
Terrassa
Com vas viure la mort de Franco?: “Va ser com si s’hagués mort un gos”
-
Terrassa
Quan el paper va dictar el dol de tota una ciutat: "Murió el Caudillo"