Con una numerosa afluencia de público, y con la temida lluvia reducida a unas pocas gotas matinales, la colla Drac Baluk Astharot i Diables de Ca N'Aurell realizó el domingo la Diada de Foc dels Països Catalans con la que inauguró su veinticinco aniversario. Por la mañana tuvo lugar la "Fira d'artesans del món del foc" en el Parc de Sant Jordi, que al mediodía acogió un homenaje al escultor Antoni Solans, creador del Drac Baluk Astharot. Se le entregó un recordatorio y una fotografía enmarcada con los tres "baluks" que han existido, los dos primeros de su autoría, y el tercero y actual, versión del original esculpida en 2014 por Jordi Grau.
Diables del Riberal (de Bao, Rosselló), Diabòlica de Morvedre (Sagunt, País Valencià) y Boiets de Foc (Vilafranca de Bonany, Mallorca) eran las colles invitadas, y junto con la anfitriona participaron por la tarde en la cercavila y por la noche en el correfoc. A su término, unas trescientas personas participaron en la plaza del Tint en la cena popular, que agotó las raciones. Y cerca de mil, según la organización, presenciarían luego el concierto del cantante Miquel del Roig.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’abril de 2018 a les 20:32
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa adjudica la redacció del pla per transformar les rieres
-
Terrassa
El pòster del 3 de 10 descarregat, amb el Diari de Terrassa
-
Terrassa
Marc Ribas sacseja la cuina amb la seva nova xarcuteria: "Un lloc amb actitud gamberra, autèntica i orgullosament de pagès"
-
Terrassa
LaFACT impulsa el català i l'empoderament de les dones amb dos nous projectes intergeneracionals
-
Terrassa
Com vas viure la mort de Franco?: “Va ser com si s’hagués mort un gos”
-
Terrassa
Quan el paper va dictar el dol de tota una ciutat: "Murió el Caudillo"