Vostè ha fet diversos viatges solidaris, oi?
Sí. El món i la societat en la qual vivim ens obliga a acceptar sofriment i barbaritats (pobresa, fam, violència, malalties, analfabetisme...). Tanmateix, aquesta acceptació implícita i obligada no pot anar acompanyada d’una resignació que deixi als més desafavorits a la seva sort. Crec que hem de fer tot el que puguem per equilibrar les desigualtats i els viatges solidaris en són una manera. Jo he estat a Nepal, Romania i Sudàfrica. El viatge del que tinc més bon record és el que vaig fer 2015 a Kenton on Sea.
Quant temps hi va estar?
Tres setmanes. Em vaig allotjar en un B&B propietat d’una parella d’ancians autòctons, experts en l’acollida de voluntaris. El poble on estava és freqüentat per persones de classe benestant. Les activitats les feia als pobles del voltant, més desafavorits.
Va estar col·laborant amb una ONG?
Sí. Vaig estar treballant amb WorkingAbroad en un projecte orientat a afavorir tant el creixement d’infants i adolescents com la inserció de persones grans. Amb els infants cantàvem cançons i jugàvem en anglès. Als adolescents els ajudàvem a fer deures i els proposàvem activitats dinàmiques i que demanessin certa reflexió.
Quin balanç en fa?
L’experiència va ser molt positiva. Veure com se cimenta una relació amb unes persones que pertanyen a una cultura tan diferent és molt satisfactori. La situació em va convidar a reflexionar i a adquirir una major sensibilitat cap als problemes que existeixen.
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de setembre de 2018 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
LaFACT situa Terrassa entre els referents europeus en innovació social amb el projecte ALL.D
-
Terrassa
Un projecte del CST per reduir la medicació inadequada en gent gran, finalista als Premis de Bones Pràctiques
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa i el Síndic de Greuges es reuneixen per posar fi a la venda il·legal a la Plaça de Catalunya
-
Terrassa
Lluís Puig ja té via lliure per tornar: el Suprem aixeca l'ordre de detenció
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa inicia una cooperació amb Palestina
-
Terrassa
El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa