La fórmula que proposo per Terrassa és talent emprenedor, innovació en espais econòmics i aposta per l’economia circular. Persones, espais i medi. Els tres vectors d’aquesta singularitat estratègica són complementaris.
Crec que és una aposta realista per recuperar una singularitat per Terrassa que sigui pròpia de la tercera ciutat de Catalunya i la d’una ciutat europea amb molt més lideratge públic i privat. Per desenvolupar aquesta singularitat estratègica proposo crear tres agències públic – privades:
>l’agència del talent emprenedor
>l’agència de projectes estratègics
>l’agència d’economia circular
Hi ha un aspecte que no sé desenvolupar bé i que crec que manca en la meva proposta. Penso que falta a aquesta proposta una nova mirada urbanística general que segurament donaria per posar en marxa una nova versió del POUM. Em sembla que és una iniciativa imprescindible per garantir el futur d’una ciutat inclusiva i equilibrada. Crec que la nova singularitat basada en talent, espais i medi, necessita d’un nou POUM que afronti aquests vectors de transformació i, òbviament els vectors de necessitat de la ciutat del segle XXI.
Els vectors de transformació han de servir per crear singularitat i riquesa. Els vectors de necessitat han de servir per distribuir la riquesa i fer una ciutat inclusiva. Pretendre fer noves polítiques socials sense crear riquesa és insostenible. Els vectors de transformació han de crear oportunitats i els vectors de necessitat han de garantir que aquestes oportunitats arriben a tothom.
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2019 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa