L'Organització Mundial de la Salut manifesta que des de l'any 2000 s'han salvat més de 21 milions de vides gràcies a la vacunació contra el xarampió. La vacuna és la mesura més efectiva per prevenir la malaltia. Actualment, a Catalunya, s'aplica la vacuna triple vírica XRP (contra el xarampió, les galteres i la rubèola), als 15 mesos de vida de l'infant i als 4 anys. Consisteix a introduir a l'organisme virus del xarampió vius, però molt debilitats. "El que fem és recrear una infecció amb molt poques possibilitats de complicar-se en una persona sana per generar una molt bona resposta de l'organisme", descriu el doctor Luis Ignacio Martínez.
El facultatiu subratlla que una dosi de la vacuna triple vírica protegeix al 95% de les persones vacunades. Amb una segona dosi s'arriba al 99%. Arran dels brots que apareixen, l'Agència de Salut Pública alerta de la necessitat de combatre les persones que no creuen en les vacunes.
Les contraindicacions són les generals de qualsevol vacuna (malaltia febril moderada, al·lèrgia a algun component, alteracions immunitàries o malestar). Un nou estudi d'investigació fet a més de mig milió d'infants de Dinamarca no troba cap relació entre la vacuna i l'autisme. Això desmunta els falsos mites que circulen per internet.
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de març de 2019 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Qui va ser el religiós consagrat a la seva congregació?
-
Terrassa
Anna Murià i Romaní: “Escriure no només és posar i ordenar paraules”
-
Terrassa
Tallada l'R4 al seu pas per Terrassa per una incidència en la infrarestructura
-
Terrassa
Bar Culla, 85 anys fent barri rere la barra: "Si un dia no ve algun client et preguntes què els ha passat"
-
Terrassa
El dermatòleg Ramon Grimalt carrega contra la depilació genital: "Tot són contres"
-
Terrassa
La setmana vinent s'asfaltarà el carril bici de la plaça de l'Aigua