a consellera Alba Vergés va recordar ahir que a l'hivern "el gran impacte assistencial no és només la grip, sinó que va molt més enllà amb malalties com la bronquiolitis", menys mediàtica que la grip, però que va tenir més incidència el darrer hivern entre la població catalana.
L'epidèmia de bronquiolitis, una infecció pulmonar comuna en bebès i nens petits que afecta les vies respiratòries petites, va tenir una incidència del 49 per cent. En paral·lel, cada hivern un ampli espectre d'afeccions cardiopulmonars afecta la població i satura els serveis sanitaris fins i tot abans de l'arribada del virus de la grip.
Es preveu que els primers símptomes de la infecció arribin als vols de les festes de Nadal i que l'epidèmia de grip registri el seu pic a finals de gener o principis de febrer. El llindar epidèmic aquest any se situa als 98,1 casos per cada cent mil habitants.
Efectivitat del 45 per cent
El nivell d'incidència i gravetat que tindrà la grip no es coneix en aquest moment. L'any passat va tenir menys gravetat i l'efectivitat de la vacuna va ser del 45%.
Als centres de salut es va registrar un increment de visites del 2,6 per cent i els temps d'espera en urgències, que van ser llargs els mesos del pic de l'epidèmia, es van reduir un 2,5 per cent, afirma Salut.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Espectacles "Barres" i "beat" al classificatori de Catalunya Freestyle celebrat a Terrassa Aketza Martín
-
-
-
Terrassa La DGT canvia les normes de circulació des de l'1 d'octubre: tot el que han de saber els conductors, els ciclistes i els usuaris de patinets Jan Cañadell Puigmartí
-
Terrassa Els Minyons, protagonistes de la diada castellera de la Mercè: "Queda una espineta que fa una mica de mal, però el més important és la il·lusió de la colla" Aketza Martín
Publicat el
28 d’octubre de 2019 a
les 20:06
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre un procés participatiu orientat a una ciutat feminista i integradora
-
Terrassa
Terrassa acull la quarta Festa del Voluntariat
-
Terrassa
Policías x Valientes presenta el seu nou calendari solidari
-
Terrassa
Trobada a Terrassa per commemorar el Dia Internacional de la Pau
-
Terrassa
Es busquen propostes pel Mercat del Triomf: "Sembla que el mercat estigui en ruïnes i no és així"
-
Terrassa
Peucam, botiga de barri: "Passo de xarxes socials, de mòbils i d'Internet; soc molt casolana"