"El discurs de l'odi està calant"

Publicat el 11 de novembre de 2019 a les 21:07
La CUP té "sensacions agredolces" després de la nit del 10-N. Els resultats de la formació, que va entrar al Congrés dels Diputats amb més de 244 mil vots i 2 diputats, "són bons" i suposen "una remuntada respecte les darreres convocatòries tan municipals com al Parlament català", comenta el militant cupaire David Iglesias. La resposta a les urnes -5 649 vots a Terrassa, més de 3 mil per sobre de les darreres municipals - demostren "un canvi de tendència".

Però la CUP entén que "és difícil estar massa content quan l'extrema dreta es converteix en tercera força a l'Estat i també fa molts vots a Terrassa", on han recolzat la candidatura de Vox 8.649 ciutadans. El patit de Santiago Abascal va ser diumenge cinquena força a la ciutat.

El problema no respon, diu Iglesias, "només a una qüestió numèrica. Implica que el discurs d'odi està calant en una part de la societat". La CUP entén que a partir d'ara "caldrà combatre aquest missatge. És la prioritat antifeixista de les forces democràtiques".