El sector immobiliari es refreda i augmenten les apropiacions indegudes de fiances de contractes de lloguer. Ho denuncia la Cambra de la Propietat de Terrassa i Comarca, que ha interposat diverses querelles pels fets, per la falsificació de la imatge de l'entitat i els seus nom i logo.
La Cambra llença una alerta als propietaris pel creixement d'aquestes estafes. "És una qüestió recurrent sobretot quan el sector immobiliari es refreda -expliquen des de la institució- i les operacions immobiliàries minven. Els operadors veuen afectats els ingressos que esperaven aconseguir".
Propietaris afectats per l'engany s'han personat a les oficines de la Cambra de la propietat per posar en coneixement del problema. Els afectats "havien confiat en intermediaris diversos la tramitació del contracte de lloguer i el dipòsit de la fiança". L'alerta salta quan els titulars comproven que l'intermediari "s'ha apropiat dels diners i no ha dipositat la fiança a la Cambra".
En alguns casos, "s'han falsificat el logotip i dades de la Cambra per simular que s'ha fet la fiança".
L'entitat informa els afectats que si l'intermediari no fa dipòsit de la fiança, incorre en un delicte d'apropiació de diners "abusant de la confiança" del propietari i que aquest és qui ha de fer la reclamació judicial, ja que "ni l'Incasòl ni la Cambra poden reclamar aquests diners".
En paral·lel, la Cambra de la Propietat es fa ressò de les denúncies per apropiacions de fons de les comunitats de propietaris per part d'una administració de finques, tal com publicava diari de Terrassa a la seva edició del 12 de novembre. "Aquest cas és paradigmàtic de la manca d'eficàcia dels jutjats en atendre les reclamacions, ja que es tracta d'apropiacions de fa 7 o 8 anys i encara s'estan jutjant".w
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de novembre de 2019 a les 20:36
Notícies recomenades
-
Terrassa Jordi Ballart reclama a Salut agilitat i més recursos per als nous equipaments sanitaris de Terrassa
-
Terrassa L’Ajuntament de Terrassa ofereix 16 beques per a complementar les Erasmus+ de l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Superior
-
Terrassa Malestar al Parc de Bombers de Terrassa pel retard en l’augment d’efectius mínims de guàrdia
-
Terrassa Terrassa se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Terrassa Terrassa retira 47 quadres elèctrics obsolets per alliberar espai públic i millorar l’accessibilitat urbana
-
Terrassa El PSC exigeix a Ballart “més compromís” amb el manteniment urbà per facilitar els pressupostos