Un total de 3.098 documents pertanyents al Centre de Documentació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac s'incorporaran al Fons Local de la BCT. El trasllat respon a la voluntat municipal de donar una major visibilitat al Centre de Documentació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (CDPN), creat l'any 1988 mitjançant un conveni signat entre l'Ajuntament de Terrassa i la Diputació de Barcelona per oferir un servei bibliogràfic i documental a les persones que fan recerca sobre la història, el patrimoni natural i cultural, i la gestió que es fa en aquest espai protegit.
El CDPN ha estat vinculat a Terrassa des de la seva fundació, primer a la Casa Baumann, després al carrer de la Cisterna i posteriorment al carrer del Pantà, sempre vinculat al Servei de Medi Ambient de l'Ajuntament. Actualment, el CDPN disposa d'un fons bibliogràfic de 3.098 exemplars (articles, llibres, estudis, publicacions, memòries...), que conformen una documentació especialitzada i específica que, amb el seu trasllat a la BCT, contribuirà a donar un valor afegit al Fons Local i fent més visible i accessible aquesta documentació a les persones usuàries interessades en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, integrat dins de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.
Entre aquest material, figuren els 46 números del butlletí "Voltant pel Parc", una publicació de referència sobre l'entorn d'aquest espai natural. Tot el fons bibliogràfic es pot consultar per internet al Catàleg Col·lectiu de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.
Espais naturals protegits
El CDPN pertany des de l'any 2004 a la Red de Centros de Información y Documentación Ambiental (RECIDA), que està formada per més de 100 centres de documentació i biblioteques, de medi ambient i espais naturals protegits de diferents comunitats autònomes. La seva finalitat és promoure la coordinació i col·laboració entre els seus membres per millorar el servei a les persones usuàries. El CDPN també té representació en la gestió del Parc Natural de Sant Llorenç com a membre del Comitè de la Q de qualitat i en el grup de treball per a l'elaboració del Pla d'Educació Ambiental del Parc.
La Biblioteca Central de Terrassa (BCT) té la funció de central comarcal i aquesta consideració fa que sigui una biblioteca difusora d'informació a tot el Vallès Occidental. A més, des d'aquest any, les biblioteques que es troben dins l'àrea d'influència del Parc se sumen al projecte "Parcs i Biblioteques, naturalment!", que vol apropar les persones usuàries als espais naturals dels seus territoris.
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de desembre de 2019 a
les 21:26
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre borses de treball per cobrir vacants temporals
-
Terrassa
Terrassa realitzarà una prova pilot per estendre la línia de bus L12 per Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa
Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura"
-
Terrassa
Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa
-
Terrassa
Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa