L'aigua que tant ha marcat la història de la ciutat es nega a caure i caure bé. Com deia Raimon - "al meu país la pluja no sap caure"-, a Terrassa la pluja cau amb irregularitat, amb la variabilitat pròpia del clima mediterrani i, des de fa cinc mesos, de manera anecdòtica.
Des de les vacances d'agost a la ciutat només han plogut vint dies i amb precipitacions més que discretes. De fet, des de principis de desembre només ha precipitat els dies quatre, cinc i sis del mes passat, en total 97,2 litres per metre quadrat i divendres passat, només 13,8 l/m2.
Dels quatre dies que va ploure al novembre, cap va superar els insignificants 3,6 litres per metre quadrat. A l'octubre vam fer servir el paraigua cinc dies, tot i que amb una sola jornada de precipitació abundosa, el dimarts vint-i-dos amb 75,2 l/m². Al setembre, quatre dies amb un total que supera lleument els 12 litres.
Les dades corresponen a la mesura que des de fa dècades fa Infomet, des de l'estació meteorològica que el professor Josep Maria Gibert té al carrer Torrella. L'estadística del portal recull els darrers mesos una llista interminable de registres amb zero precipitacions.
Plou mal repartit i darrerament ben poc. El clima mediterrani acusa les conseqüències de l'escalfament del planeta amb una major concentració de les precipitacions, cada cop més erràtiques. El 1950 la variabilitat pluviomètrica, un índex de mesura meteorològica, era del 10 per cent i avui ha augmentat fins al 30 per cent.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Publicat el
13 de gener de 2020 a
les 20:43
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa
-
Terrassa VÍDEO | L'incendi de Sentmenat segueix actiu i els Bombers centren esforços per evitar que afecti el Farell
-
Terrassa
Els nous protocols de Festa Major aproven amb nota
-
Terrassa
Els Punts Liles i + atén 1.283 persones durant la Festa Major
-
Terrassa
Terrassa, en Pla Alfa 4 per risc d’incendis: les restriccions ja són aquí
-
Terrassa
La Generalitat adjudica la construcció de 119 habitatges de lloguer assequible a Terrassa