L'Ajuntament va ordenar ahir limitar de manera excepcional l'horari de funcionament del comerç minorista d'alimentació a Terrassa. Ha fixat les nou del vespre com a hora de tancament obligatori.
El govern municipal va analitzar la situació del comerç minorista d'alimentació, pel que fa als horaris de tancament al públic, des de l'aplicació del decret d'alarma per la pandèmia del COVID-19. Una vegada estudiats els informes dels serveis de Comerç i de Via Pública, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, va dictar el decret que fixa, "i d'acord a la situació d'emergència/alarma que ha estat declarada", una limitació d'horaris de funcionament per al comerç minorista d'alimentació a tot el terme municipal.
El text del decret motiva la mesura excepcional en "les raons imperioses d'interès general de seguretat i salut pública, fixant un horari màxim de funcionament" fins a les nou del vespre, i ordena "l'eficàcia immediata d'aquesta resolució i fins a la finalització de l'estat d'alarma decretat per la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19". La norma serà publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la seu electrònica de l'Ajuntament i a la web municipal, per raons d'interès públic. La policia vetllarà de manera intensa, com fa en les actuacions a la via pública, pel cumpliment del nou decret local.
Els supermercats de grans cadenes i altres establiments ja han adaptat en la darrera setmana els seus horaris a la nova situació d'emergència. Molts tanquen les portes a les set de la tarda. D'altres només obren als matins.
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de març de 2020 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
La rehabilitació dels porticons del Mercat de la Independència, al febrer
-
Terrassa
La Primitiva també somriu Terrassa amb 444.000 euros: “És el millor que pot passar a una administració per començar l'any”
-
Terrassa
Rebaixes avançades: “Ja no es tracta només de liquidar estocs de temporada”
-
Terrassa
Aprovada la renovació de l’asfaltat als polígons
-
Terrassa
El Vapor de Reis esclata d’èxit amb llargues cues
-
Terrassa
Fred, neu simbòlica i il·lusió infinita: així han arribat els Reis d’Orient a Terrassa