Les famílies que vulguin emportar-se a casa les persones grans que estan ingressades en residències per a protegir-les del coronavirus podran fer-ho si l'estat de salut d'aquesta persona ho permet, sense perdre la plaça de residència.
Així ho ha anunciat avui dijous el conseller de Treball, Assumptes Socials i Família, Chakir El Homrani, en una entrevista a Catalunya Ràdio, en la qual ha assegurat que avui mateix esperen poder fer el canvi normatiu necessari perquè les famílies que puguin i vulguin emportar-se els ancians a casa ho facin sense haver de perdre la plaça de residència. En la normativa vigent, si una família desitja emportar-se ni que sigui temporalment el seu familiar ingressat en una residència a casa perd el dret a la plaça, una situació que El Homrani ha afirmat que es canviarà.
El conseller també ha anunciat que s'està elaborant un pla per a residències de petita grandària, que s'han fet equips d'emergència per a evitar la desatenció en aquelles en les quals han emmalaltit la pràctica totalitat dels treballadors i que s'estudia obrir els albergs juvenils per a acollir als menors els pares dels quals han estat ingressats a l'hospital, entre altres mesures.
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de març de 2020 a les 11:09
Notícies recomenades
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa
-
Terrassa ERC reclama retirar Drets Humans a Junts per no sumar-se al suport a la flotilla solidària
-
Terrassa Taigua instal·la sensors al riu Llobregat per determinar la qualitat de l'aigua captada
-
Terrassa Dolors Frigola, nova presidenta de l’Observatori de l'Aigua de Terrassa
-
Terrassa El pessebre de Terrassa de 2025: més tradicional i petit