Alguns dels artesans catalans que han trenat durant tot l'any les palmes per al Diumenge de Rams han decidit vendre-les beneïdes per internet perquè compleixin la seva missió de protegir la salut de les famílies i, al mateix temps, per salvar la seva activitat. "Palmes de Setmana Santa ja beneïdes! A grans mals, grans remeis" és l'eslògan de la campanya que ha llançat a les xarxes socials l'empresa familiar artesana Palmes Viaplana, amb seu a la Vilella Baixa (Priorat).
La tradició catalana és que la padrina regali als seus fillols palmes i palmons el Diumenge de Rams per rebre la benedicció i després penjar-los a balcons i entrades de les cases tot l'any per protegir la salut i la fortuna de les famílies. Però aquest any, les mesures per frenar el contagi del coronavirus impedeixen la seva venda des d'establiments comercials o estands al carrer perquè no són un producte de primera necessitat. A més, els actes públics de benedicció de palmes del Diumenge de Rams han estat cancel·lats.
Com a remei, el capellà de la Vilella Baixa ha col·laborat amb els artesans palmers i ha beneït milers de palmes i palmons emmagatzemats. L'objectiu de Palmes Viaplana és vendre al detall a través del seu web les més de 70.000 palmes que els han tornat els clients, tancats per l'estat d'alarma. El mestre palmer Joan Vaqué, que està al capdavant de l'empresa, explica que aspira a vendre unes 5.000 palmes.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’abril de 2020 a les 21:16
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa inicia un pla per ampliar les zones d’ombra als patis escolars
-
Terrassa
Terrassa inaugura el mural dedicat a Akira Toriyama
-
Terrassa
Èxit de la Festa de la Paella a la Maurina
-
Terrassa
Més de 300 persones al sopar solidari d’Oncolliga
-
Terrassa
Un alumni de l’Eseiaat rep un premi internacional per la seva tesi doctoral
-
Terrassa
Un incendi en un bloc de Les Fonts provoca una fuita d’aigua que afecta diversos pisos