quests estiu l'oferta de casals d'estiu s'ampliarà en continguts i també en calendari. Per primera vegada, els nens i nenes podran participar en activitats programades als mesos de juny, juliol i també a l'agost, mes on fins ara no hi ha hagut una programació generalitzada.
Teresa Ciurana, regidora d'Educació, va explicar ahir a la comissió informativa de Cicles de la Vida que, en el marc de la iniciativa Estiu més Educatiu, "programarem casals amb diferents itineraris i oberts a continguts com tallers de música, ciència, esports i activitats dins el Programa Lèxic, que s'ampliarà a l'estiu".
Diferents serveis municipals treballen en aquest moment en l'elaboració de l'oferta tècnica, que pretén reforçar l'aprenentatge dels nens i nenes després de "la fractura del tercer trimestre" que ha suposat la suspensió de les classes i "amb la intenció de trencar amb una nova fractura a l'estiu". L'objectiu és reforçar continguts de cara al curs vinent i fer-ho "també durant un mes d'agost, quan moltes famílies no podran marxar de vacances".
Ciurana explica que als nuclis familiars en situació de vulnerabilitat que ja gaudien dels casals d'estiu a l'agost, aquest any s'afegiran els nens i nenes de famílies que ho necessitin com a conseqüència de situacions derivades de la crisi del coronavirus.
La regidora recorda que el tancament de les escoles ha fet "més difícil per a molts nens i nenes el contacte amb els companys i amb els mestres. Si afegim el trencament durant tot l'estiu. la perdua pot ser
important". La regidora recorda que "a la fractura digital hem d'afegir la situació de famílies que no poden fer l'acompanyament adequat". Ara, els casals d'estiu pretenen garantir un espai de lleure als nens i nenes després d'un període de confinament i escoles tancades i "reforçar continguts".
amb les entitats de lleure
Tècnics de les àrees municipals d'Infància, Drets Socials, Joventut i Esports començen aquesta setmana a treballar la base tècnica de l'oferta, que garantirà una programació més variada i ampliada en el calendari. "Comptarem amb les entitats de lleure i els casals en aquest treball previ". En les setmanes vinents es farà pública la proposta i s'obriran els terminis d'inscripció.
Ciurana preveu que la disponibilitat econòmica de les famílies es vegi minvada després del tancament de l'activitat econòmica vinculada al decret d'alarma. L'àrea d'Educació té clar que "caldrà becar les activitats", una mesura que l'Ajuntament incorporarà al projecte dels casals d'estiu 2020.
A
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’abril de 2020 a les 20:52
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els Jutjats de Terrassa passen a ser tribunals d’instància amb serveis comuns
-
Terrassa
La Grossa torna a deixar Terrassa sense premis
-
Terrassa
La calor persisteix: el 2025, quart any més càlid de la història a Terrassa malgrat les pluges
-
Terrassa
Cerclemón lliura dues grans caixes plenes de joguines a la campanya de la Creu Roja
-
Terrassa
Terrassa surt a buscar l’Home dels Nassos en el darrer dia de l’any
-
Terrassa
Preus: què s’encareix i què no el 2026?