Aquest cap de setmanes s'acaba el tall de carrers que es va implantar durant l'estat d'alarma als carrers Ample, Núria, a l'avinguda de Josep Tarradellas, la Rambla Francesc Macià, els carrers Miquel Vives, Sant Tomàs i Colom. Finalitzades les fases de confinament, el govern estudia ara la possibilitat de donar continuïtat al projecte de tall dels caps de setmana en alguns vials.
Amb la finalització de l'estat d'alarma, el volum de persones als carrers s'ha reduït considerablement, motiu pel qual l'Ajuntament ha reconsiderat la mesura i aquest cap de setmana ja no es tallaran els vials.
L'executiu fa una valoració positiva de la iniciativa i ha anunciat que estudiarà donar-li continuïtat de manera selectiva, com farà també Barcelona. Per valorar l'acollida de l'experiència, el govern ha iniciat una ronda de contactes amb entitats veïnals, socials i comerciants de les zones per conèixer la seva opinió.
En el futur, la proposta implicaria mantenir tancats els caps de setmana aquells vials on s'ha detectat una major afluència de persones durant les set setmanes en què s'ha aplicat la mesura.
Lluïsa Melgares, tinenta d'alcalde de Territori i sostenibilitat, anuncia que el seu equip vol "copsar la percepció de la ciutadania, conèixer la seva experiència i saber si veuen positiu que aquesta mesura és pogués repetir a alguns carrers".
Els talls "han permès recuperar l'espai públic, viure'l, gaudir-lo i compartir-lo d'una manera diferent", afirma Melgares.
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de juliol de 2020 a
les 20:03
Notícies recomenades
-
Terrassa
Nou recorregut, noves parades i més busos: així canvien aquestes línies d'autobus de Terrassa
-
Terrassa
Investiguen dues persones per l'intent d'ocupació d'un habitatge a Terrassa
-
Terrassa
Educació assegura que ha complert el 96% dels acords amb els sindicats
-
Terrassa
FOTOS | Segòvia, Tailàndia i el Cavall Bernat
-
Terrassa
Terrassa sembra durant dos dies la revolució vegana més gran d'Europa
-
Terrassa
Minyons de Terrassa avala el pilar de 9 a Vilafranca: "Està descarregat perquè ho diuen les regles, però és positiu obrir el debat de cara al futur"