El ple municipal va aprovar el 24 de juliol l'adhesió de Terrassa al Manifest de la Red Innpulso per a l'impuls i promoció de les polítiques públiques d'innovació com a eines clau per a pal·liar els efectes de la covid-19 a les ciutats. Durant la crisi sanitària, econòmica i social generada pel coronavirus, des de la copresidència de la Red Innpulso de Ciutats de la Ciència i la Innovació, representada pels municipis de Terrassa i Ermua (País Basc), es va plantejar la necessitat de realitzar una declaració institucional conjunta de totes les ciutats membres de la Red Innpulso. El passat dia 1 de juliol, la Red Innpulso, integrada per 72 ciutats espanyoles, va aprovar per unanimitat l'adhesió al manifest, que declara que la ciència i la innovació representen, ara més que mai, un factor creixent de competitivitat i prosperitat, i que es necessita desplegar urgentment polítiques d'innovació ben dotades que esdevinguin una prioritat estratègica per a les ciutats. Terrassa s'identifica amb aquesta adhesió als principis rectors del manifest.
Les ciutats de la Red Innpulso refermen el seu compromís amb la posada en marxa de diferents mesures de futur encaminades a fomentar i impulsar polítiques i eines d'innovació en l'àmbit local. El seu objectiu és intentar millorar el nivell del servei públic a la ciutadania i dinamitzar l'ecosistema local. D'aquesta manera volen millorar l'eficiència del model productiu i la qualitat de la vida de les persones. Entenen que la manera en què es pot donar una resposta a la situació actual és disposant de la corresponent assignació de recursos específics que els permeti desplegar polítiques locals de ciència i innovació. Terrassa forma part d'Innpulso des de la seva creació, al 2010. És una xarxa que treballa amb el suport del Ministeri de Ciència. L'any 2014, Terrassa va liderar el grup de treball per a la "Modelització de les ciutats innovadores".
ARA A PORTADA
Publicat el
03 d’agost de 2020 a
les 20:20
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre borses de treball per cobrir vacants temporals
-
Terrassa
Terrassa realitzarà una prova pilot per estendre la línia de bus L12 per Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa
Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura"
-
Terrassa
Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa
-
Terrassa
Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa