La consultora espanyola atSistemas ha desenvolupat, per encàrrec del grup català líder en serveis funeraris Áltima, una tecnologia que permet preveure l'impacte de la malaltia de la covid-19 davant de possibles noves onades del virus. Es tracta d'un sistema basat en intel·ligència artificial per a la predicció de decessos per covid-19.
La pandèmia del coronavirus ha provocat una profunda crisi a tots els nivells. L'expansió de la malaltia no ha afectat tan sols la salut, l'economia o la forma de treballar de les empreses, sinó que també ha trastocat el model de negoci de moltes indústries, especialment d'aquelles que estan vinculades a la complicada situació sanitària que estem patint. En aquest sentit, l'empresa de consultoria tecnològica espanyola atSistemas ha desenvolupat un sistema basat en intel·ligència artificial per a la companyia de serveis funeraris Áltima que permet preveure quin serà l'impacte de la malaltia en aquest sector.
Les tecnologies digitals han posat de manifest que en condicions adverses són capaces d'oferir l'equilibri i la flexibilitat necessaris per a convertir a les empreses en ecosistemes socials capaços de contribuir al creixement econòmic i social. Els darrers avenços en intel·ligència artificial permeten anticipar tendències futures d'una manera molt més precisa que els models estadístics tradicionals. En aquest sentit, faciliten a l'equip gestor de les companyies la presa de decisions eficaces per a l'administració més adequada dels diferents recursos i la selecció d'alternatives.
En aquest sentit, la tecnologia desenvolupada per atSistemas permetrà a Áltima anticipar de forma més precisa la demanda dels seus serveis per tal de poder ajustar les capacitats internes de forma adequada davant de futures onades de la pandèmia sanitària de la covid-19. Les tecnologies d'intel·ligència artificial s'han emprat en conjunt amb productes de Microsoft, com el PowerBI, per a dotar a la companyia de capacitats de predicció avançades.
L'objectiu últim és que l'empresa funerària estigui preparada davant de futurs brots de la malaltia si és que es produeixen."Gràcies a la digitalització i a la intel·ligència artificial, disposem de més eines que ens ajuden a millorar la nostra gestió, sempre amb la voluntat d'oferir el millor servei a les famílies", assenyala Javier Millet, responsable de comunicació de l'empresa funerària Áltima, que disposa de 400 treballadors.
Per la seva banda, el soci i director comercial d'atSistemas, Miguel Ángel Sacristán, comenta: "Les limitacions dels sistemes tradicionals estan sent superades gràcies a les sofisticades tècniques d'intel·ligència artificial i "machine learning", millorant les capacitats predictives dels sistemes estadístics". En aquest sentit, afegeix: "Estem orgullosos de la feina realitzada i confiem que els nostres productes serveixin per a estar millor preparats davant de possibles nous brots de la pandèmia". La consultoria atSistemas compta amb més de 1.400 professionals i una àmplia cartera de més de 300 clients.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
- Jordi Guillem
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el
13 d’agost de 2020 a
les 19:45
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa
-
Terrassa VÍDEO | L'incendi de Sentmenat segueix actiu i els Bombers centren esforços per evitar que afecti el Farell
-
Terrassa
Els nous protocols de Festa Major aproven amb nota
-
Terrassa
Els Punts Liles i + atén 1.283 persones durant la Festa Major
-
Terrassa
Terrassa, en Pla Alfa 4 per risc d’incendis: les restriccions ja són aquí
-
Terrassa
La Generalitat adjudica la construcció de 119 habitatges de lloguer assequible a Terrassa