Els ingressats a planta a l'Hospital de MútuaTerrassa per la Covid-19 eren ahir 71, enfront dels 81 del passat dimecres, és a dir, deu menys, mentre que a l'Hospital del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) ahir hi havia 60 pacients a planta, tres més que dimecres, segons les xifres proporcionades per les dues institucions sanitàries.
Pel que fa a l'UCI, a l'Hospital de MútuaTerrassa ahir hi havia vuit pacients (un més que dimecres) i a l'Hospital del CST, dotze (la mateixa xifra que dimecres). A la Unitat de Semicrítics de l'Hospital de MútuaTerrassa ahir hi havia vuit pacients, els mateixos que dimecres.
Quant a les hospitalitzacions domiciliàries, les xifres es mantenen igual que dimecres: tres per part de MútuaTerrassa i un total de set per part del CST.
Amb relació a les dades en l'àmbit de tot Catalunya, els indicadors mantenien ahir la seva tendència a la baixa, atès que el risc de rebrot (EPG) se situava en 353 punts -28 menys que dijous-, tot i que el virus de la Covid-19 es va cobrar 71 vides més ahir divendres, dia en què se'n van comptabilitzar 2.172 nous contagis.
Segons les dades epidemiològiques actualitzades ahir divendres pel Departament de Salut, es compten 2.194 hospitalitzats a causa del virus (106 menys que dijous), dels quals 539 (14 menys) estan ingressats a l'UCI. L'EPG, a 353 punts, indica que Catalunya segueix en perill extrem, ja que quan se superen els 100 punts es considera risc alt, malgrat la qual cosa la millora és evident respecte al 23 d'octubre, quan es va registrar un EPG de 1.046 punts.
D'altra banda, la consellera de Salut, Alba Vergés, va afirmar ahir que és "factible" una desescalada asimètrica a Catalunya en funció de l'evolució epidemiològica de cada territori, tot i que de moment el dilluns s'iniciarà el pla de desescalada previst pel Govern de forma homogènia.
Escenaris
Vergés i el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, van oferir una roda de premsa telemàtica per explicar l'estratègia de cribratges que s'aplicarà en paral·lel al pla de recuperació de l'activitat. Vergés va assenyalar que "és factible una reobertura asimètrica", encara que no va voler avançar escenaris. Així que va subratllar que de moment dilluns comença a aplicar-se el primer tram del pla de reobertura que presentat pel Govern, amb l'obertura de restauració, activitats culturals i esportives, amb restriccions.
I a partir d'aquí, "si algun territori pot avançar, o la major part de país, al tram 2, es farà, si en algun lloc es veu una impossibilitat, s'haurà de tractar la casuística", va assenyalar.
ARA A PORTADA
-
-
L'Ajuntament treballa per habilitar dos solars i el pàrquing de l'Esclat pels vehicles afectats per l'incendi de Can Boada Joan Muñoz
-
Canvi d’horaris a l’L3 per tornar a la puntualitat i “fer la millor xarxa d’autobús pel col·lectiu de la ciutat” Arnau Fort
-
-
Terrassa busca la fórmula per protegir el gos Tarzán: "La família d'acollida li ha canviat la vida" Pilar Màrquez
Publicat el
20 de novembre de 2020 a
les 20:40
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els comerços de la ciutat esdevindran refugi i punt lila
-
Terrassa
VÍDEO | El crit d'ajuda d'un comerç de la plaça Nova: “No esteu robant a una gran cadena, esteu robant a persones”
-
Terrassa
L'Antic Poble de Sant Pere s'omple de gresca en la històrica primera Diada de Nans i Capgrossos
-
Terrassa
MútuaTerrassa obre les portes als futurs residents amb 71 places de formació especialitzada
-
Terrassa
El foc del Bitxo torna a encendre la riera del Palau amb la segona edició del Corretorrent
-
Terrassa
Un accident a la C-58 a Terrassa provoca fins a 6 km de retencions