El degoteig és constant. "Hola, vinc a presentar una al·legació a la Junta Electoral", va explicar un component d'una taula ahir per la tarda al vigilant encarregat de la seguretat del Palau de Justícia. L'interessat disposava de cita prèvia, va esperar uns segons i va passar per l'arc de seguretat. Al·legació presentada, ja veurem com es resol. Com ell, i com Encarnación, que també va estar ahir en dependències judicials, hi ha centenars de persones a l'àrea de Terrassa. Més de mil membres de taula triats per als comicis autonòmics del pròxim 14 de febrer.
Les dades no són definitives, perquè els afectats que volen impugnar la seva incorporació disposen, per a fer-ho, de set dies naturals des que reben la comunicació. A més, acabat el termini, les juntes electorals atendran les causes sobrevingudes que els arribin. Seran les al·legacions d'última hora.
Encara que les dades estiguin encara en l'aire, la tendència és clara. En aquest context històric, en aquest procés electoral estrany enmig d'una pandèmia, les al·legacions per a deslliurar-se de passar la jornada del 14 de febrer en un col·legi electoral com a membre de taula s'han disparat. Treballadors dels jutjats donen fe d'això. Ahir a la tarda, sense anar més lluny, diversos ciutadans van acudir al Palau de justícia de la Rambleta del Pare Alegre per a presentar els seus escrits i intentar ser eximits del treball dominical imposat.
Un cartell a la porta de l'edifici judicial indicava que allà està la Junta Electoral de Zona de Terrassa i informava de l'horari d'atenció al públic a partir del 20 de gener del 2021. Això sí, amb cita prèvia. De dilluns a divendres, de tres a sis de la tarda. Els dissabtes, de deu del matí a una de la tarda. Els telèfons de contacte: 937062405, 937062398 i 937062392.
Encarnación assegurava ahir a aquest diari que demana, prega, no formar part del dispositiu electoral perquè, senzillament, no pot. I no pot perquè té a la seva mare, de 84 anys, al seu càrrec. A Encarnación li ha tocat ser vocal i vol fer el possible per a no acudir al col·legi electoral a treballar aquest dia. I allò possible, de moment, és allò legal. És a dir, presentar una al·legació. I això va fer ahir Encarnación. No necessita els 65 euros als que tindrà dret com a retribució de l'Estat aquest dia. No vol aquests diners, "ni encara que fossin 120 euros". El que necessita és que atenguin la seva petició: "Si al final em veig obligada a anar-hi, espero que posin algú en el meu lloc per cuidar de la meva mare".
Un futbolista
Fins al divendres passat, a Terrassa s'havien registrat 622 excuses de punts components de taula. La xifra ha augmentat des de llavors i ahir ja superava les mil persones. A tota Catalunya ascendia a 16.500. Entre els interessats a ser llicenciats hi ha de tot tipus: persones temoroses del contagi de coronavirus, abstencionistes indiferents i moltes que realment aquell dia no podran passar-se la jornada en un col·legi electoral. Com un ciutadà que ahir va interposar les seves justificacions mèdiques a la Junta Electoral de Terrassa: "Pateixo hipertensió i ansietat. Em concediran la baixa laboral en breu. Serà l'edat", va explicar a la sortida de l'edifici judicial.
Minuts després, un jove futbolista deixava enrere el Palau de Justícia. Acabava de presentar la seva impugnació. És futbolista, jugador professional, i el pròxim 14 de febrer, té partit fora de Catalunya: "No puc ser membre de taula perquè no seré aquí!", va exclamar.
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
03 de febrer de 2021 a
les 22:28
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vicenç Villatoro parlarà a LaFACT: "El sentiment de pertinença és una necessitat humana i un valor"
-
Terrassa
Personal voluntari europeu ajudarà entitats de Terrassa
-
Terrassa
El servei de Ginecologia i Obstetrícia del CST, finalista als Premis BSH per l’atenció al part
-
Terrassa
ERC vol 3 milions per a habitatge al pressupost 2027: "Ni línies vermelles ni xecs en blanc"
-
Terrassa
Vols muntar una parada de castanyes? Obert el termini per a entitats i escoles
-
Terrassa
Tornen a circular trens a tota l'R4 després de quatre dies d’afectacions