Un principi inspira el nou Parc de la República: tota l'aigua que arriba a la superfície de l'espai públic es reutilitza, enlloc de malbaratar-la llençant-la al clavegueram. La bassa és la peça clau de l'engranatge hidràulic del projecte. Quan l'aigua de pluja arribi al dipòsit, passarà per un primer nivell de 40 centímetres de plantes i vegetació. És la primera fase de depuració. Aquest jardí funcionarà com un filtre o colador de l'aigua de pluja. Posteriorment, l'aigua descendirà a la base de la bassa, d'1,5 metres de profunditat, on es procedirà a un nou procés de depuració, abans de la conducció cap a les capçaleres del rec.
En el projecte del Parc de la República ha participat un equip multidisciplinar format, entre d'altres, per arquitectes, enginyers agrícoles, ambientòlegs i enginyers hidràulics especialitzats en drenatges urbans.
El projecte ha calculat el règim pluviomètric de Terrassa. La dada era important per consolidar l'aposta del reg amb aigua de pluja. "Les previsions són d'un 95% de cobertura del sistema de goteig amb aigua de reg", comenta l'arquitecta Anna Feu. El disseny està dimensionat i preparat per connectar-lo a la xarxa si puntualment no hi ha recursos hídrics.
De moment, el reg per goteig afectarà el 40% del parc. El 60% restant es farà per aspersió i amb aigua de boca. "La raó és el risc de legionel·losi. Esperem que en el futur el percentatge de reg amb aigua de pluja augmenti".
La bassa tindrà una capacitat per 626 m³ d'aigua. Estarà a l'aire lliure, però no serà accessible. Una zona de grades permetrà als usuaris veure la infraestructura. "La bassa serà visible -apunta Anna Feu-. Una de les seves funcions és explicar la importància dels recursos hídrics alternatius".
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
25 de febrer de 2021 a
les 22:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine