La regidoria d'Educació vol prendre mesures que reactivin l'escolarització dels infants de 0 a 3 anys a les escoles bressol de titularitat municipal. Així ho va anunciar ahir la regidora d'Educació, Teresa Ciurana, a la comissió informativa de Cicles de Vida que es va fer de manera telemàtica. El motiu és que en aquesta etapa i sector s'ha detectat que la demanda ha caigut i que ho ha fet perquè les famílies consideren que les beques que hi ha no són suficients o no s'adapten a les seves condicions socioeconòmiques.
A tot això cal afegir, a més, la situació generalitzada de la caiguda de la natalitat. Un fet que, per ara, no sembla que faci un tomb a la inversa i que preocupa a gestors públics i privats d'aquests equipaments educatius. Aquí caldria afegir també que els temps de plena pandèmia hi van en contra i que ha augmentat el nombre de famílies que prefereixen tenir cura dels menuts a casa. En aquest context, Ciurana va anunciar ahir, durant la comissió amb els representants polítics municipals, que "estem estudiant un canvi del programa de bonificacions perquè l'actual no és progressiu i això fa que hi hagi demanda de plaça d'escola bressol municipal però més reduïda. Vull dir que hi ha famílies que només sol·liciten aquest servei de manera parcial, en jornada de matí, i al migdia, els nens i nenes ja tornen cap a casa. No van a la tarda i, per tant, renuncien al menjador; tot plegat per abaratir costos".
Universalitat
La proposta que va avançar la regidora Ciurana va ser molt ben rebuda per tots els grups polítics de l'Ajuntament. Carles Lázaro, del grup municipal socialista, va convenir que "cal adequar els preus per a totes les butxaques en aquests temps difícils per evitar que l'oferta de places superi amb escreix la demanda". Lázaro també va demanar "fer pedagogia social amb el concepte que l'escolarització de 0 a 3 anys és molt important i que caldria anar cap a la universalització d'aquesta etapa educativa". Per la seva banda, David Aguinaga, del PP, va sol·licitar a Ciurana que també faci un control dels establiments que surten per acollir infants de 0 a 3, però que entren en irregularitats perquè no són servei educatiu.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Sense trens a l'R4, incertesa i poques alternatives: "Per culpa seva, vas de cul" Arnau Fort
-
Terrassa El camí del revolucionari Juli Soler, de Terrassa a elBulli: “Sense ell, Ferran Adrià no hagués estat qui és avui” Arnau Fort
-
Esports El vessant solidari de l’egarenc Dani Olmo: "Em sentia en deute amb Croàcia i volia retornar-li alguna cosa" Sergi Estapé
-
Diners Més de 6.000 empreses salvades en 15 anys: “Ens ho van posar tot molt fàcil durant tot el procés” Laura Massallé
-
Publicat el
15 de març de 2021 a
les 21:38
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una nova cara per a la plaça de l’Aigua?
-
Terrassa
Terrassa aborda el biaix de gènere en el diagnòstic de les malalties minoritàries
-
Terrassa
Els Bombers Voluntaris es concentren als jutjats de Terrassa: "Tots els treballadors han de tenir assegurada la cotització a la Seguretat Social"
-
Terrassa
Reprenen de circulació de trens de Rodalies amb incertesa encara a l'R4
-
Terrassa
Sense servei a tot Rodalies per "causes alienes"
-
Terrassa
LaFACT situa Terrassa entre els referents europeus en innovació social amb el projecte ALL.D