Terrassa participa en el projecte europeu BRIDGE, que té com a objectiu lluitar contra els extremismes. La unitat de relacions i mediació amb la comunitat de la Policia Municipal fa enquestes aquesta setmana a entitats i agents cívics o socials que tracten, sobretot, amb gent jove, “per detectar i estudiar el fenomen de la polarització social en l’àmbit local”.
La policia preveu realitzar 38 enquestes, amb prop de 50 preguntes, en les quals els enquestats valoraran la sensació de seguretat als seus barris, la tasca dels cossos de seguretat, les relacions entre les diverses comunitats, la percepció envers l’extremisme violent i la tasca de l’Ajuntament per construir ponts de diàleg i mecanismes per millorar la cohesió social. Els resultats de les enquestes “seran analitzats i es treballaran amb experts per donar a conèixer les conclusions i aportacions possibles”, diu l’Ajuntament.
El projecte BRIDGE “Building resilience to reduce polarisation and growing extremism” (Impulsant la resiliència per reduir la polarització i l’extremisme creixent) és finançat per la Comissió Europea a través del programa ISFP (Internal Security Fund Police) i el lidera el Fòrum Europeu de Seguretat Urbana (Efus), que coordina els diversos socis i els ofereix l’assessorament d’experts. Terrassa és l’única ciutat espanyola que participa en el projecte.
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2021 a les 21:35
Notícies recomenades
-
Terrassa Dolors Frigola, nova presidenta de l’Observatori de l'Aigua de Terrassa
-
Terrassa Una família de Terrassa guanya 100.000 euros en un concurs d'Antena 3
-
Terrassa Volen garatges als baixos buits del carrer Ample
-
Terrassa Terrassa recorda l’1-O amb un clam contra la repressió
-
Terrassa A la venda part de la Casa Soteras, antic Banc de Terrassa
-
Terrassa Falten ramaders al parc de Sant Llorenç: "No ho he deixat pels diners, ho he fet per la gent"