- Revolució del trànsit al Centre
ARA A PORTADA
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
01 de juliol de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
01 de juliol de 2021 a les
13:29
Un ciutadà, dels centenars que en els últims dies s’han deixat caure per la carpa informativa municipal sobre els canvis de circulació al Centre, resumia en una ambivalència l’estat d’ànim de molts terrassencs sobre la mesura revolucionària que avui s’implanta del tot: tancar bona part del Centre al trànsit sembla traumàtic, però amb el tancament del carrer de la Font Vella, anys enrere, “semblava que s’anava a enfonsar el món, i no es va enfonsar”. És a dir, serà qüestió d’acostumar-se a una transformació que anirà a més.
Terrassa viurà avui un dia històric: l’Ajuntament posa en marxa l’aspecte més cridaner del que ha anomenat “la revolució verda”: la ciutat veurà duplicada l’extensió de les seves àrees de vianants, que, a grans trets, quedaran englobades en una zona amb el carrer del Doctor Ventalló i la de Sant Marian al Sud i el carrer de Sant Isidre (entre la del Passeig i la del Pantà) al Nord i els carrers de García Humet i de Topete a l’Est i la rambla d’Ègara a l’Oest. I això, sense comptar el sector de la Seu d’Ègara.
El passeig
L’Ajuntament va emprendre la setmana passada el gruix de la revolució de trànsit, però serà avui quan és tanqui del tot el pas de vehicles a les àrees del Vapor Gran, el Vapor Ventalló i la Seu d’Ègara. I, sobretot, el passeig del Comte d’Ègara, on tindrà lloc l’efecte més important pel que suposa de ruptura la modificació en una via tan transitada de cotxes i vianants: ja no es podrà accedir a la Font Vella des del passeig, i ni tan sols es podrà circular pel tram de sempre, el Nord (el de la vorera de Mútua). Els vehicles procedents de la plaça del Doctor Robert no podran seguir en línia recta pel passeig, perquè el vial Nord s’ha tancat al trànsit, sinó que hauran de girar pel vial Sud, el que abans era de direcció contrària, i després vorejar la part final per pujar pel carrer del Passeig. Per l’altre tram, el Nord, només podran circular vehicles de veïns i d’usuaris dels aparcaments.
Operaris a càrrec de l’Ajuntament han dut a terme en els últims dies la senyalització que queda per aplicar, El 9 de juliol el Consistori desmuntarà la carpa situada al passeig del Comte d’Ègara en la qual uns informadors han alliçonat una mitjana de 88 ciutadans al dia.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Pedro Sánchez avança les eleccions generals al 29 de novembre