Informe ambiental favorable a l’enllaç de la B-40 amb l’A-2
El projecte costarà 27 milions d'euros
- Roba una furgoneta i passa per davant dels policies
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de setembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
20 de setembre de 2021 a les
22:05
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha donat el vistiplau a l’informe d’impacte ambiental del projecte per a millorar la connexió entre les autovies B-40 (o IV Cinturó) i A-2, a l’alçada d’Esparreguera. Es tracta d’una obra cabdal per a la millora de la connexió viària entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, un cop entri en funcionament el tram Viladecavalls-Olesa de la B-40, en obres des de fa més d’una dècada.
El projecte està valorat en 27 milions d’euros. Les obres preveuen ampliar l’actual accés a dos carrils, allargar el carril d’accés al tronc de l’A-2 i el de sortida a ca n’Amat, així com reforçar el ferm i crear un nou pas superior de la carretera C-55 sobre l’A-2.
El projecte també resol la circulació de vianants per la zona. Es construirà una passera per sobre d’aquesta autovia per unir Esparreguera amb els nuclis de Can Rial i Mas d’en Gall, reordenant els accessos al municipi d’Abrera.
L’ampliació del punt d’enllaç ha de permetre millorar la seguretat viària en aquest punt de connexió entre les dues vies. El projecte augmenta la capacitat de trànsit de cara a l’entrada en servei de tot el recorregut de la B-40, entre Terrassa i Martorell.
El gruix d’aquesta autovia ja està construït, pendent des de fa anys de la finalització del tram intermedi Viladecavalls-Abrera i de l’enllaç amb l’A-2. Un cop entrin en servei aquests dos projectes, el trànsit entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat s’incrementarà per aquesta via gratuïta.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Mor Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura destacada del teixit econòmic i social de Terrassa
-
Terrassa
Vuit detinguts per cometre furts als autobusos de Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell"
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
El Drac de Terrassa celebra 45 anys amb una gran diada