Un 30% de la població viu en exclusió social

Càritas denuncia que més de 2 milions de persones es troben en exclusió. Així ho recull el seu primer estudi sobre l’impacte de la crisis de la Covid-19 a la població catalana

Publicat el 02 de febrer de 2022 a les 19:20
Càritas ha presentat aquest dimecres a la Casa Abacial del Monestir de Sant Cugat el seu últim estudi sobre l’exclusió i el desenvolupament social de la població catalana arran de l’impacte de la crisis de la Covid-19. Entre les principals conclusions, destaca que gairebé un 30% de la població –2.258.000 persones a Catalunya–viu en exclusió social, un milió més que fa tres anys. Al 2019, l’exclusió se situava en el 16,9%. Salvador Cristau, president de Càritas Diocesana de Terrassa i representant de la Conferència Episcopal Tarraconense, ha recordat a la presentació de l’estudi que ja veníem d’una crisi econòmica amb greus conseqüències socials per al conjunt de la població.“La pandèmia de la Covid-19 ha empitjorat aquesta situació i ho ha fet d’una manera desigual, perquè novament les persones en situació de major vulnerabilitat han estat les més perjudicades”, ha comentat el bisbe electe. Miriam Feu, coordinadora del Grup de Treball d’Anàlisi Social de Càritas Catalunya, ha emfatitzat que l’augment de la precarietat laboral ha estat un dels principals motors de l’exclusió, amb 396.000 llars en inestabilitat laboral greu, així com les situacions de desocupació, amb 248.000 llars amb tots els membres actius a l’atur.

Bretxa digital a les llars

En un context de confinaments domiciliaris i absència de mobilitat, tant laboral com relacional, l’entorn digital s’ha convertit en un aliat clau. A l’estudi s’ha observat un increment de les llars que tenen ordinador i accés a Internet, però el 32 % del conjunt de les llars a Catalunya pateixen la denominada bretxa digital. Aquesta situació converteix la bretxa digital en un motor d’exclusió, que redueix o limita de manera greu les oportunitats de participació social, d’integració al mercat laboral o de sol·licitud de prestacions, segons ha manifestat Francesc Roig, president de Càritas Catalunya.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google