La ciutadania només aprova tres líders municipals
Terrassa
Jordi Ballart, Lluïsa Melgares i Alfredo Vega superen el 5 i Isaac Albert frega l'aprovat
- La ciutadania només aprova tres líders municipals
ARA A PORTADA
-
Terrassa El temporal deixa prop de 100 litres per metre quadrat a Terrassa i una vintena d’incidències Alejandro García
-
-
Esports La Federació Catalana de Futbol suspèn la jornada per l'alerta vermella meteorològica Sergi Estapé
-
Terrassa Rodalies suspèn tot el servei excepte als trams de línies fora de la zona de risc Sergi Estapé
-
Terrassa Rostisseria Roc Blanc, botiga de barri: “Dit pels mateixos clients, tenim el pollastre a l'ast més barat de Terrassa” Alejandro García
Publicat el
14 de febrer de 2022 a
les 14:30
Actualitzat el
14 de febrer de 2022 a les
14:55
El Baròmetre Municipal recull la valoració política de la ciutadania dels portaveus municipals, un exercici que es tanca amb tres aprovats i tres suspesos. L'exercici té un valor relatiu a any i mig de les eleccions municipals, donat que tres dels polítics sotmesos a examen o ja està clar que no seran candidats a l'alcaldia el 2023 o pràcticament segur que no repetiran.
El polític amb més grau de coneixement entre els enquestats és l'alcalde Jordi Ballart, a qui asseguren identificar 8 de cada 10 egarencs. En una puntuació de 0 a 10, Ballart rep un 6 de nota mitjana. Al Baròmetre, Ballart torna plenament a la vida municipal, després de la pausa de sis mesos per tenir cura del seu fill gran, malalt de càncer, amb un bon grau de valoració per part de la ciutadania.
La segona política més valorada al Baròmetre Municipal és la portaveu de Tot per Terrassa Lluïsa Melgares, a qui coneixen més de la meitat dels enquestats (un 55.6%). Els que saben qui és la veterana regidora la puntuen amb un aprovat, un 5 de mitjana.
En el rànquing dels líders municipals, el socialista Alfredo Vega és més conegut que Lluïsa Melgares. Un 64,4% dels enquestats identifica al que va ser l'alcalde de Terrassa el darrer tram del passat mandat. Quan es tracta de puntuar la seva actuació política, els enquestats li atorguen també un 5 de nota mitjana. Vega no ha confirmat encara que no repetirà com a candidat del PSC a Terrassa, tot i que ja havia apuntat aquesta possibilitat i tot indica que els socialistes aposten a Terrassa per la regidora i diputada egarenca Eva Candela com a futura cap de llista.
Fora de Ballart, Melgares i Vega, cap altre portaveu municipal aprova a l'enquesta del Baròmetre, tot i que el ja president del grup municipal d'ERC, Isaac Albert, ratlla l'aprovat amb un 4,5 de nota. A Albert el coneix més de la meitat dels enquestats, concretament un 54,9%.
Isaac Albert ja ha fet un pas enrere anunciant que no repetirà com a cap de llista a les pròximes municipals. ERC ha triat recentment en un procés de primàries a la també regidora Ona Martínez com a alcaldable dels independentistes.
Suspenen de manera clara en la puntuació popular del Baròmetre Municipal els portaveus de Ciutadans, Javier González, i la de Junts per Terrassa, Meritxell Lluís.
Al líder de la formació taronja el coneixen un 42,8% dels enquestats. Aquests, puntuen la seva tasca amb un 3,8 de nota mitjana.
Pel que fa a la líder de Junts, la puntuació és millor. Meritxell Lluís rep una nota de 4,2 dels entrevistats que la identifiquen. Són menys que en el cas del "ciutadà" Javier González. Concretament, diuen conèixer la portaveu de JxT un 38,5% dels participants al sondeig municipals.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
La mobilitat ferroviària es recupera progressivament després del temporal
-
Terrassa
Bogeria i grans cues per menjar a un euro: així ha estat l’obertura d'una famosa cadena de "fast food" halal a Terrassa
-
Terrassa
Saps on és... aquest autor aixoplugat en un hexàgon?
-
Terrassa
Terrassa activa el pla d’emergència davant l’episodi de pluges intenses i risc d’inundacions
-
Terrassa
Protecció Civil avisa d'un temporal "excepcional" amb un possible "mini-huracà" i recomana suspendre activitats
-
Terrassa
La Generalitat destina 2,4 milions d'euros per a obres a les escoles de Terrassa