8,5 milions de superàvit municipal
L’Ajuntament tanca el pressupost del 2021 amb un romanent que podria “menjar-se” la factura de la llum
- 8,5 milions de superàvit municipal
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2022 a les 08:27
Actualitzat el 17 de març de 2022 a les 21:35
És una de les dades més esperades del pressupost municipal. L’Ajuntament ha tancat els números de l’exercici 2021, el segon any de la pandèmia, amb un superàvit de 8,5 milions d’euros. Ho va anunciar ahir en comissió informativa el tinent d’alcalde de Serveis Generals i Govern Obert, Isaac Albert.
L’any passat, la hisenda municipal va tancar en positiu, gràcies a l’acumulació del romanent de l’exercici 2020 (5 milions) i els guanys generats durant el 2021, que sumen 3,5 milions d’euros.
El balanç positiu del pressupost respon a la combinació de dos factors: la caiguda d’ingressos pressupostats en 1,7 milions i la despesa no executada, per un import de 5,2 milions.
Isaac Albert va anunciar ahir que els 8,5 milions de superàvit del 2021 es destinaran a dos imprevistos. El primer, l’increment d’1,2 milions en la factura del personal municipal, després de l’augment del 2% en la retribució fixada per l’Estat, a la qual caldria sumar 600 mil euros més en concepte de Seguretat Social.
La segona novetat té a veure amb la factura elèctrica. Com les empreses i els particulars, l’Ajuntament ha vist com l’increment del preu de megawatt impactava en els seus comptes. Albert no va donar xifres ahir, però va deixar clar que “l’impacte podria ser equivalent al superàvit del 2021. Si els preus actuals es mantenen fins a final d’any, la factura serà inassumible”.
Notícies recomenades
-
Terrassa
La rehabilitació dels porticons del Mercat de la Independència, al febrer
-
Terrassa
La Primitiva també somriu Terrassa amb 444.000 euros: “És el millor que pot passar a una administració per començar l'any”
-
Terrassa
Rebaixes avançades: “Ja no es tracta només de liquidar estocs de temporada”
-
Terrassa
Aprovada la renovació de l’asfaltat als polígons
-
Terrassa
El Vapor de Reis esclata d’èxit amb llargues cues
-
Terrassa
Fred, neu simbòlica i il·lusió infinita: així han arribat els Reis d’Orient a Terrassa