Més de 60 ucraïnesos han passat pel punt de Creu Roja
L’entitat va explicar ahir el seu dispositiu a la sessió de treball de la Taula per a Persones Refugiades. El gruix de les demandes d’ajut el protagonitzen dones amb menors

- Més de 60 ucraïnesos han passat pel punt de Creu Roja
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de març de 2022 a les 09:23
Actualitzat el 30 de març de 2022 a les 23:19
L’Arxiu Històric de Terrassa va acollir ahir la vuitena sessió de treball de la Taula per a Persones Refugiades de Terrassa, una trobada en la qual tant l’Ajuntament de Terrassa com l’assemblea local de Creu Roja van donar compte dels seus dispositius d’atenció i acollida a les persones ucraïneses desplaçades a la ciutat.
Sònia Bosqued, responsable del programa d’acollida de persones sol·licitants de protecció internacional de Creu Roja Terrassa, va explicar que l’entitat ha atès 66 persones des del dia 26 de gener, 24 de les quals són menors. “Estem atenent majoritàriament dones amb fills menors i les demandes són sobretot d’informació sobre la regularització, un 40%, i la cobertura de les necessitats bàsiques, amb un 33%”.
Creu Roja té habilitat a Terrassa un punt d’informació per a les persones desplaçades. “Oferim assessorament legal i jurídic, tenim un circuit per allotjament amb resposta en 24 hores i, per temes de padró, escolarització i sanitaris, treballem de manera coordinada amb l’Ajuntament de Terrassa”.
En l’atenció a la primera demanda, Creu Roja ha mobilitzat el seu voluntariat per tasques de traducció, acompanyament, suport emocional i aprenentatge del castellà i el català.
Bosqued va comparèixer ahir acompanyada de Marina Juan, tècnica de Cooperació Internacional de Creu Roja Catalunya, i de les regidores Ona Martínez, de Ciutadania i Drets Humans, i Teresa Ciurana, de Solidaritat i Cooperació.
Les polítiques van informar de la darrera hora del dispositiu municipal, que atén als desplaçats al punt de l’atri de l’Ajuntament i respon a les ofertes d’ajut de la ciutadania a través del web acollida.ucraina@terrassa,com. El portal ha registrat 800 consultes i pel punt d’informació ja han passat 130 persones. En aquest moment hi ha 32 altes de persones ucraïneses al padró a la ciutat i 55 infants i adolescents escolaritzats
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa