Més de 60 ucraïnesos han passat pel punt de Creu Roja
L’entitat va explicar ahir el seu dispositiu a la sessió de treball de la Taula per a Persones Refugiades. El gruix de les demandes d’ajut el protagonitzen dones amb menors
- Més de 60 ucraïnesos han passat pel punt de Creu Roja
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
31 de març de 2022 a
les 09:23
Actualitzat el
30 de març de 2022 a les
23:19
L’Arxiu Històric de Terrassa va acollir ahir la vuitena sessió de treball de la Taula per a Persones Refugiades de Terrassa, una trobada en la qual tant l’Ajuntament de Terrassa com l’assemblea local de Creu Roja van donar compte dels seus dispositius d’atenció i acollida a les persones ucraïneses desplaçades a la ciutat.
Sònia Bosqued, responsable del programa d’acollida de persones sol·licitants de protecció internacional de Creu Roja Terrassa, va explicar que l’entitat ha atès 66 persones des del dia 26 de gener, 24 de les quals són menors. “Estem atenent majoritàriament dones amb fills menors i les demandes són sobretot d’informació sobre la regularització, un 40%, i la cobertura de les necessitats bàsiques, amb un 33%”.
Creu Roja té habilitat a Terrassa un punt d’informació per a les persones desplaçades. “Oferim assessorament legal i jurídic, tenim un circuit per allotjament amb resposta en 24 hores i, per temes de padró, escolarització i sanitaris, treballem de manera coordinada amb l’Ajuntament de Terrassa”.
En l’atenció a la primera demanda, Creu Roja ha mobilitzat el seu voluntariat per tasques de traducció, acompanyament, suport emocional i aprenentatge del castellà i el català.
Bosqued va comparèixer ahir acompanyada de Marina Juan, tècnica de Cooperació Internacional de Creu Roja Catalunya, i de les regidores Ona Martínez, de Ciutadania i Drets Humans, i Teresa Ciurana, de Solidaritat i Cooperació.
Les polítiques van informar de la darrera hora del dispositiu municipal, que atén als desplaçats al punt de l’atri de l’Ajuntament i respon a les ofertes d’ajut de la ciutadania a través del web acollida.ucraina@terrassa,com. El portal ha registrat 800 consultes i pel punt d’informació ja han passat 130 persones. En aquest moment hi ha 32 altes de persones ucraïneses al padró a la ciutat i 55 infants i adolescents escolaritzats
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine