

- Llibres a Terrassa: a la salvació pels clàssics
ARA A PORTADA

- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 22 d’abril de 2022 a les 17:53
Cadascun cerca la seva resposta ens els prestatges de lletra impresa per alleugerir pesars o potser només es deixa portar pel costum de la tradició interrompuda per l’esquinçament de la pandèmia. Sigui pel que fos, hi ha ganes de moltes coses i hi ha ganes de tornar a embriagar-se de pàgines embolicades en paper de regal. Hi ha ganes de Sant Jordi i els llibreters ho noten. Com bona part dels compradors esperen a última hora per adquirir llibres, encara es desconeixen les dades de vendes, ni tan sols aproximades. Però sí que es perceben les tendències dels darrers dies, i es percep l’ambient. Les novetats d’autors consolidats prevalen en aquesta brisa de recuperació i els clàssics que restauren ferides i salven nits negres s’apunten a la marxa enrere.
Com va la cosa en el sector de venda de llibres? Es nota un millor ritme de vendes? Estan vostès esperançats? S’obre el registre d’il·lusions, matisat per les naturals cauteles de seguretat, en les respostes dels llibreters. “Estem notant una bona afluència de clients, en bona part provocada per la relaxació de les restriccions sanitàries. Tot ens convida a pensar en una tendència positiva”, diu Judit López, responsable de la botiga d’Abacus Cooperativa, al carrer de la Font Vella.
Aquest establiment, com d’altres del sector, ha volgut convertir el mes d’abril en mes de Sant Jordi, en bestreta de la diada d’aquest dissabte, fent promocions especials i escalfant l’ambient. Però el dia és el dia, i aquest dissabte s’esperen llibreries plenes. Com sempre, com abans, com si tots volguéssim tancar els ulls amb poder d’amnèsia selectiva i oblidar dos anys de neguits i drama, primer, i de lenta recuperació amb timidesa, després. Enguany, tot sembla diferent.
[caption id="attachment_399806" align="alignnone" width="700"]
Llibres a l'establiment Re-Read de Terrassa / NEBRIDI ARÓZTEGUI[/caption]
La ficció continua tirant molt, i també el llibre infantil i la novel·la juvenil, afirma Judit López. Aquests dies es ven de tot, però triomfen, com sempre, les novetats editorials d’autors consolidats, Ken Follett, Santiago Posteguillo. “Funciona molt el gènere de novel·la històrica i la fantasia i la intriga”, afegeix la responsable de l’Abacus.

Notícies recomenades
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: La Ràpita, Seül i la República Dominicana
-
Terrassa FOTOS | Venècia, Indonèsia i el Mont Saint-Michel
-
Terrassa Tall de trànsit del carrer Arquimedes per treballs de clavegueram
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Arcos de la Frontera, Moçambic i Bali
-
Terrassa Activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica per partícules
-
Terrassa Els Minyons posen rumb al País Basc