Premi Laus per al catàleg del cicle Terrassa Comissariat 2021

La publicació ha guanyat el guardó de bronze a l’excel·lència en la categoria de disseny gràfic, editorial i publicació corporativa

Publicat el 17 de juny de 2022 a les 12:45
Actualitzat el 17 de juny de 2022 a les 14:36
El disseny de la publicació del cicle Terrassa Comissariat 2021 "Ciutat. El futur no té data", a cura de Federica Matelli i amb disseny de l’estudi Vanderpla, encapçalat pel dissenyador Eudald Van der Pla, ha rebut el premi ADG Laus 2022 de bronze a l’excel·lència en la categoria de Disseny gràfic, Editorial i Publicació Corporativa, un dels reconeixements més importants del món del disseny. Els premis es van atorgar dijous en una gala que va tenir lloc al recinte del Disseny Hub Barcelona. Cada any, els Premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual, reconeixen els millors projectes en més de 50 apartats de cinc categories: Disseny Gràfic, Digital, Publicitat, Audiovisual i Estudiants. ADG-FAD és l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics, membres del FAD, institució del Foment de les Arts i del Disseny. Es tracta d’uns premis de gran prestigi que destaquen per promoure el món del disseny, projecten la seva importància cultural i econòmica per a la societat i donen suport també a l’entorn professional. El treball de la publicació del cicle Terrassa Comissariat 2021 ha rebut el premi Laus de bronze a l’excel·lència corresponent a la categoria de Disseny gràfic, Editorial i Publicació Corporativa. El disseny de la publicació guardonada es caracteritza per la seva radicalitat tipogràfica i cromàtica, i per acostar-se a la temàtica futurista i disruptiva que proposa la comissària, Federica Matelli, respectant la identitat del cicle d'art contemporani de la Sala Muncunill. En la gala de dijous, els Premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual també van atorgar un Laus de plata de disseny gràfic en la categoria de Naming i un Laus de bronze a la Campanya Gràfica a l’estudi terrassenc Bakoom Studio, per la seva feina al Festival Latent 2021, el festival del disseny, la creativitat i el talent emergent, subvencionat amb els ajuts Terrassa CREA, atorgats per l’Ajuntament de Terrassa a través del Servei de Cultura. La primera edició del Festival Latent es va celebrar a Terrassa del 4 al 7 de novembre de l'any 2021. Terrassa Comissariat Aquest cicle d’Arts Visuals del Servei de Cultura municipal, té per objectiu posar en valor i difondre la tasca curatorial, a la vegada que dona suport a processos de creació basats en la recerca i l’experimentació. Aquest cicle es porta a terme a l’EspaiDos de la Sala Muncunill. El Servei de Cultura de l’Ajuntament de Terrassa, mitjançant Terrassa Arts Visuals, va posar en marxa aquesta iniciativa pionera a Catalunya l’any 2009 amb la intenció de promoure i estimular el comissariat artístic i obrir l’EspaiDos de la Sala Muncunill a nous formats i relats en l’àmbit de les pràctiques artístiques contemporànies. Bona part dels comissaris que han passat per Terrassa Comissariat han obtingut després gran reconeixement professional a Catalunya i la resta de l'estat espanyol.

"Ciutat. El futur no té data"

El projecte ha consistit en un cicle de quatre exposicions elaborades a partir d’una temàtica comuna: la relació entre futur i ciutat. L’eix central ha estat la imaginació del futur de la ciutat, acarat en un sentit utòpic o distòpic, i desenvolupat a partir de quatre coordenades: les relacions futur-ecologia, futur-espai públic, futursocietat i futur-economia. Els quatre artistes seleccionats per a Terrassa Comissariat 21 de l’EspaiDos de la Sala Muncunill de Terrassa han exposat obres que investiguen aquestes relacions des d’un sentit crític i especulatiu. Els artistes participants han estat: Futur-ecologia - Antonio R. Montesinos amb So far (Away); Futur-espai públic - Anaisa Franco amb Green wave; Futur-societat . Mónica Rikić amb Mare de robots; i Futur-economia - Enric Maurí amb La gran festa. Les quatre exposicions han inclòs sengles no-conferències, que han tractat de cada tema específic amb la participació dels artistes respectius, acompanyats per teòrics de la ciutat. Una no-conferència és un esdeveniment educatiu horitzontal i participatiu. El terme no-conferència s’aplica a una àmplia gamma de reunions que intenten evitar els aspectes jeràrquics d’una conferència convencional i en què es convida els participants a contribuir i col·laborar activament per donar-hi forma.