La T-usual i la T-jove seguiran a meitat de preu fins a finals d'any
El govern espanyol ha aprovat aquest dimarts prorrogar les ajudes per cofinançar els descomptes del 50% dels abonaments i títols multiviatge de transport públic
- La T-usual i la T-jove seguiran a meitat de preu fins a finals d'any
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juny de 2023 a les 14:59
El transport públic de l’àrea de Barcelona continuarà amb les bonificacions actuals del 50% per a la T-usual i la T-jove fins a finals d'any. L’ATM mantindrà els preus d'aquests dos abonaments amb la mateixa reducció tarifària del 50% iniciada al setembre de 2022, després que aquest dimarts el Consell de Ministres ha aprovat prorrogar durant el segon semestre de l'any les ajudes per cofinançar els descomptes del 50% en abonaments i títols multiviatge de transport públic, que de moment estaven previstes només fins al 30 de juny.
El govern espanyol ha decidit subvencionar durant sis mesos més la rebaixa del 30% del transport a les comunitats autònomes i les entitats locals que es comprometin a implantar i complementar els descomptes perquè, com a mínim, es redueixi a la meitat el preu dels serveis de transport terrestre de la seva competència per als viatgers habituals. L'Estat destinarà un màxim de 380 milions d'euros més per a cobrir el cost de la reducció.
La iniciativa, inclosa en el Reial decret llei per a respondre a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a Ucraïna, aprovat aquest dimarts en Consell de Ministres," s'emmarca en les mesures encaminades a alleujar la butxaca de la ciutadania davant l'elevat preu de l'energia i els combustibles, que afecta especialment la mobilitat quotidiana, alhora que s'incentiva l'ús del transport públic col·lectiu en la mobilitat obligada, una manera més segura, econòmic i sostenible que el cotxe particular", explica el govern.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Aprovada la renovació de l’asfaltat als polígons
-
Terrassa
El Vapor de Reis esclata d’èxit amb llargues cues
-
Terrassa
Troben 18 senglars més morts per pesta porcina africana
-
Terrassa
Cada egarenc gasta 12,96 euros en el sorteig de Reis
-
Terrassa
La Cavalcada de Reis, en directe: Ses Majestats ja són a Terrassa
-
Terrassa
El Patge Xiu-Xiu triomfa al tortell de Reis: “Amb les 5.000 figuretes hem fet curt”