Treure el folre als castells de 9 o fer el desè pis?
Minyons viu diumenge la seva diada Nova Atenes al parc de Sant Jordi, a partir de les 11.30 hores. Conversem amb Jordi Florensa i Sergi Castells sobre els tipus de construccions i els reptes que té el món casteller al davant

- “Nunca se vio tal maravilla”
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2023 a les 21:16
Minyons afronta diumenge la quarta diada de la Nova Atenes, al parc de Sant Jordi. Arrencarà a les 11.30 hores, amb la colla Joves Xiquets de Valls i els Castellers de Sants com a convidats.
A més a més, també hi haurà festa de tarda, amb els concerts de Boom Boom Fighters i Cookah P a partir de les 17.30 hores, així com Caipirinhas Rumberus a les 19 hores.
Ara bé, que pretén portar a plaça? “Per ara, consolidar els castells que ja vam carregar dissabte passat a la Mercè: el 2 de 9, el 3 de 9 i el 4 de 9 amb manilles i folre”, explica Jordi Florensa, sotscap de colla.
Tot això amb vista a poder tirar castells superiors en les dues grans diades que quedaran: Girona (octubre) i Terrassa (novembre). Com ara el 5 de 9 amb folre que van intentar a Sant Fèlix (Vilafranca), però que va caure.
El que aquesta temporada encara no s’ha vist és el castell de 10 pisos. El 2023, tan sols Vilafranca n’ha alçat un.
Tanmateix, Terrassa ha estat històricament una potència a coronar el desè pis. El primer 3 de 10 descarregat de la història castellera és de Minyons (l’any 1998). I el primer 4 de 10, també terrassenc i es va descarregar l’any 2015. Fites històriques.
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa