Agafeu l’abric: arriba un canvi de temps amb temperatures d’hivern
Terrassa
Acomiadarem amb bufanda un hivern amb temperatures de primavera, i amb un gener i un febrer de rècord a la ciutat
- Agafeu l’abric: arriba un canvi de temps amb temperatures d’hivern
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de febrer de 2024 a
les 21:03
Actualitzat el
23 de febrer de 2024 a les
19:16
Falten deu dies per acomiadar l’hivern meteorològic i aqusta nit toca tornar a agafar la bufanda. L’arribada d’un episodi de borrasques atlàntiques profundes i actives portarà a Terrassa episodis de vent i una brusca caiguda de 9 graus en les temperatures màximes, que se situaran els dies vinents al voltant dels 13 °C. Tornem a l’hivern per dir adeu a un mes de febrer de record.
I és que des de 1965 no s’havia viscut a la ciutat un mes de febrer tan càlid. En les darreres tres setmanes, en vuit dies s’han superat a la ciutat els 20 °C. La ciutat ha viscut una situació meteorològica pròpia del mes d’abril, de la primavera. Ahir dijous es van assolir els 21 °C a les 14 hores i avui, a la mateixa hora, el termòmetre no superarà els 13 °C.
L’episodi climatològic portarà diferents fronts atlàntics “amb vents de força 50, 60 o màxim 70”, explica el meteoròleg terrassenc Marc Silvestre. “Baixarem dels 22 °C als 13 °C i a mínimes de 5 °C, Tindrem fred? Sí, perquè venim de temperatures anormalment altes. Però tot i la baixada de gairebé 10 °C, tornarem al fred normal de l’hivern”.
Silvestre explica que el millor de l’arribada de les borrasques atlàntiques és que “es pot allargar tota la setmana vinent. Els models ens donen que l’episodi ens acompanyarà a finals de febrer i primers de març”. Fins i tot amb fred intens dimarts i dimecres de la setmana vinent, tot i que aquesta és una previsió que caldrà confirmar els pròxims dies.
I plourà? Doncs els meteoròlegs catalans celebraven dimecres entre ells els models que anunciaven aigua la setmana vinent, un escenari que s’ha anat desdibuixant. “Ara veiem un possible escenari de pluges dimecres al matí. Anirem veient”, apunta Silvestre.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
VÍDEO | Els Bombers alerten de "represes importants" a Sentmenat i de condicions "extraordinàriament crítiques"
-
Terrassa
La Ludwig Band es reconcilia amb Terrassa davant d'una Plaça Vella entregada
-
Terrassa Un mosso fora de servei deté un lladre que va agredir dues treballadores d'un supermercat a Terrassa
-
Terrassa
Una tarda de circ per quedar-se amb la boca oberta
-
Terrassa
L’Espai Vapor, capital de l’escena independent
-
Terrassa
Terrassa es bolca al carrer en una Festa Major massiva