La C-16 entre Terrassa i Manresa serà gratuïta de dilluns a divendres
Caldrà fer l'anada i la tornada en 24 hores i serà imprescindible un registre previ
- La C-16 entre Terrassa i Manresa serà gratuïta de dilluns a divendres
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2024 a les 14:40
Actualitzat el 19 de març de 2024 a les 17:51
La C-16 en el tram Terrassa-Manresa serà gratuïta a partir de la tardor per a tots aquells vehicles que facin el desplaçament d'anada i tornada en 24 hores de dilluns a divendres no festius. Així ho ha anunciat aquest dilluns la consellera de Territori, Ester Capella, durant la presentació de l'Estratègia de Mobilitat del Bages.
Capella ha destacat que la voluntat final del Govern és implantar el sistema vinyeta a tota la xarxa, "seguint els criteris de qui més contamina, més paga".
Per aconseguir la gratuïtat, caldrà un registre previ i sense cost a través de les plataformes Via-T o Satelise. Per aquells que utilitzin la via entre setmana però que superin les 24 hores entre l'anada i la tornada el descompte en hora punta serà del 40,47%.
D'altra banda, aquesta primavera el Departament encarregarà una sèrie d'estudis per fer una avaluació independent i integral del contracte de concessió del peatge a la C-16 així com fórmules que permetin rescindir-lo de manera anticipada. La consellera, però, no ha volgut avançar cap escenari possible tot dient que primer cal veure quin és l'impacte econòmic i les possibles accions.
El president de la Cambra, Ramon Talamàs, afirma que el canvi és “molt lògic i oportú, si no és només una promesa de campanya electoral”. Des de FemVallès, Manel Larrosa assegura que “és un primer pas, una solució correcta, però no justa”. Larrosa assegura que els peatges "són fronteres", i que Manresa ha estat molt castigada en aquest sentit. "És bo que passi a tenir un tracte més favorable, els peatges són molt costosos i estan desequilibrats respecte a la resta del territori, i més tenint en compte que a les vies no s'han fet les inversions necessàries".
Notícies recomenades
-
Terrassa
Troben 18 senglars més morts per pesta porcina africana
-
Terrassa
Cada egarenc gasta 12,96 euros en el sorteig de Reis
-
Terrassa
La Cavalcada de Reis, en directe: Ses Majestats ja són a Terrassa
-
Terrassa
Envia'ns una fotografia amb els teus regals de Reis!
-
Terrassa
Una tradició nova que vol aportar festa i reivindicar el paper dels animals a la cultura
-
Terrassa
Prudència i esperança a la comunitat veneçolana de Terrassa: "No hi ha reconstrucció sense cohesió social"