
La filla de Neus Català parla als adolescents sobre la deportació femenina
La jornada ha reunit aquest matí a 260 estudiants de secundària a l'Auditori

- La filla de Neus Català parla als adolescents sobre la deportació femenina
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2024 a les 14:40
Actualitzat el 12 d’abril de 2024 a les 14:41
L'auditori municipal de Terrassa ha acollit aquest matí la jornada "Resistència i deportació femenina". Davant d'un auditori de 260 nois i noies estudiants de secundària, Margarida Català ha parlat de la deportació femenina al camp de Ravensbrück. La conferenciant és filla de Neus Català, militant socialista i activista antifeixista, supervivent del camp de dones.
[caption id="attachment_537898" align="aligncenter" width="700"]
Margarida Català i Joan Manuel Calvo, davant de l'auditori adolescent[/caption]
La jornada, que s'emmarca en el cicle de conferències Tu.Top Ten, dins la Mosttra del Coneixement 2023-2024, ha estat centrada en la deportació femenina als camps de concentració i extermini nazis, en concret al camp de concentració de Ravensbrück, un dels primers a existir i l'últim a ser alliberat.
Durant la sessió, Joan Manuel Calvo, president d'Amical Mauthausen i expert en altres camps, a banda d'investigador de les víctimes del nazisme, ha pronunciat una primera xerrada centrada en la deportació de les dones. També s'ha projectat el documental "Revensbrück, camp de concentració per a dones", editat per Amical de Ravensbrück.
En paral·lel i vinculada a aquesta jornada, es pot visitar fins al dia 18 d'abril, l'exposició Resistents i deportades, editada el 2004 per Amical de Mauthausen i altres camps amb motiu de la visita al camp de concentració de Ravensbrück acompanyant a Neus Català. Està situada al vestíbul del primer pis del Vapor Universitari de Terrassa.

Notícies recomenades
-
Terrassa Caye Casas, Capgròs de l'Any 2025 a Terrassa
-
Terrassa Dies inestables amb risc de pluja
-
Terrassa Xavier Casas: “La gent de Terrassa és de bona raça; ara, sempre i cada dia”
-
Terrassa Auditoria per fiscalitzar la ciberseguretat de l'Ajuntament
-
Terrassa “Estic tornant a fer música, no puc parar, soc un malalt”
-
Terrassa Terrassa reforça el servei de neteja i seguretat durant la Festa Major