
Debats quirúrgics a Terrassa sobre patologia de l'espatlla
La jornada al CST s'ha centrat en el manegot i la pròtesi reversa

- Nou tall de trànsit a Terrassa per les obres del pont de Montserrat
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de maig de 2024 a les 17:45
"Espatlla: patologia de manegot i pròtesi reversa" ha estat el tema escollit per a una nova edició dels Debats Quirúrgics, organitzats pel Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) i celebrats aquest divendres a la sala d’actes Joan Costa i Roma de l’Hospital Universitari de Terrassa. Els debats han arribat a la 32a edició.
L’objectiu de la jornada era presentar les diferents tendències i possibilitats actuals de tractament de les trencades del manegot dels rotadors, "i exposar els principis bàsics i evolucions biomecàniques de les pròtesis totals reverses d’espatlla, així com les seves indicacions i complicacions", indica el CST.
La inauguració ha estat a càrrec de Jaume Boadas, director assistencial del CST; Emili Cañete, director de l’Àmbit Quirúrgic i cap del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia del CST i José Maria Mora, cap clínic del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia del CST.
Jaume Boadas ha destacat la importància de l’aparell locomotor: "És clau per tenir una vida plena i una millor qualitat de vida. Durant la Covid vam poder comprovar que la manca de mobilitat tenia conseqüències en les persones, tant a nivell emocional, com de salut mental i empitjorament de les malalties cròniques. La feina de resoldre les dolències de l’aparell reproductor té unes conseqüències que van més enllà de la simple millora funcional de l’articulació".
Emili Cañete ha incidit en què el Servei de Traumatologia i Ortopèdia del CST és crucial "per al funcionament de les institucions sanitàries, i al CST aquest servei és el que té més activitat assistencial, tant a nivell de cirurgies com de visites ambulatòries. És un servei molt potent dins l’organigrama de la institució", un dels que compta "amb més capacitat docent i d’investigació dins l’Hospital Universitari de Terrassa. Mostra d’això és que, d’entre els 20 especialistes que formen part del departament, hi ha cinc tesis doctorals en marxa. A més, dins del servei tenim sis estudis en marxa aprovats pel Comitè d’Ètica i Investigació del CST. Tot plegat reafirma la vocació del servei pel que fa a la investigació i la docència".
José Maria Mora ha tancat la benvinguda parlant dels canvis mèdics en aquest àmbit. La patologia del manegot és la més prevalent resulta molt adequat parlar de les pròtesi reverses, "que es van dissenyar pel tractament de les lesions a la fase final del manegot rotador".

Notícies recomenades
-
Terrassa Comencen els talls de trànsit al carrer d'Arquimedes
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Tòquio, els Picos de Europa i Tànger
-
Terrassa La més gran de les beceroles
-
Terrassa CARRERS DE TERRASSA | De la nissaga del que va crear l’Aurora
-
Terrassa “A l’estiu, la ciutat no queda del tot buida”
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: La Ràpita, Seül i la República Dominicana