El projecte “Barris amb futur” arriba a Ca n’Anglada aquest any
El conseller d’Acció Social, Carles Campuzano, anuncia que les accions pilot del projecte es testaran aquest 2024, per fer-les extensives a altres barris

- El projecte “Barris amb futur” arriba a Ca n’Anglada aquest any
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de juny de 2024 a les 21:42
Carles Campuzano va fer ahir una visita de treball a Terrassa, on va visitar entitats del tercer sector com la Fundació Busquets i la Fundació Educativa Terrassa, i es va traslladar al barri de Ca n’Anglada, un dels vint sectors de Catalunya inclosos en el programa “Barris amb futur”, que intervé en territoris considerats “d’especial complexitat”. Campuzano va anunciar que el programa invertirà una primera partida “modesta” de 500.000 euros per a tots els barris que permetrà desenvolupar les primeres accions pilot aquest mateix 2024.
“La intenció és començar a desplegar les primeres actuacions i reforçar el suport econòmic que rep l’Ajuntament de Terrassa per intervenir”.
Campuzano ha volgut deixar clar que aquesta no serà una iniciativa urbanística, com el primer Pla de Barris. “Reforçarem les capacitats socials del barri i els dotarem dels instruments que els permetin superar els problemes socials que tenen”. Això passa per “enfortir el teixit social i comunitari dels barris”, un treball que, va especificar, es farà “en col·laboració amb l’administració local i amb les entitats del tercer sector que operen al territori, coordinant totes les intervencions que fa la Generalitat al barri”.
Aquests primers mesos, Acció Social vol “testar el model i comprovar l’eficàcia de reforçar les entitats socials del barri. Si funciona, abocarem més recursos per anar-lo estenen a altres barris del país”.
El conseller va voler recordar ahir que “Catalunya té molts problemes socials, però també està creixent per sobre de la zona euro, tenim rècord d’afiliats a la Seguretat Social i de creació d’ocupació. Però hi ha una part del país que se’ns queda despenjada. Aquí és on posem la perspectiva de la intervenció comunitària, on volem reforçar les accions per evitar que se’ns quedin enrere”.
En paral·lel al programa “Barris amb futur”, Campuzano va anunciar ahir una nova convocatòria, aquest juliol, “per valor de 3,5 milions en l’àmbit de la pobresa infantil” que arribarà al territori i va tornar a fer una crida a coordinar programes per guanyar eficàcia.
Notícies recomenades
-
Terrassa El juliol més plujós des del 1932: "Hauria de ser molt més sec"
-
Terrassa Un agost amb quatre alcaldes a Terrassa
-
Terrassa Dispositiu policial a l’Estació del Nord acaba amb tres denúncies per drogues i una arma prohibida
-
Terrassa Terrassa recupera gran part dels regs per aspersió
-
Terrassa Ombra, història i curiosos a la Seu d’Ègara
-
Terrassa Un estiu a Terrassa… sense la Masia Freixa