El projecte musical de l’escola Auró, a la corda fluixa
Terrassa
L’Ajuntament i el CEM treballen per mantenir la iniciativa artístico-lingüística a l’Escola Auró que, actualment, no té assegurada la seva continuïtat per un problema burocràtic
- Posen 354 multes pedagògiques a Rubí per vehicles estacionats a les voreres
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de gener de 2025 a
les 17:33
Actualitzat el
22 de gener de 2025 a les
18:43
El projecte musical de l’escola Auró no té assegurada la seva continuïtat pel curs vinent, després que a la Comissió Informativa de Promoció Econòmica i Educació s’hagi explicat que hi ha un problema burocràtic que n’impediria el seu desenvolupament. Un tema preguntat a la Comissió pel regidor d’ERC, Pep Forn. Des del CEM, entitat organitzadora del projecte juntament amb l’Auró, s’explica que és un conflicte relacionat amb el fet de compartir espais i fer integració, que no està recollit a les lleis vigents. “Encara hi ha una llei del 2012, que parla dels equipaments públics, que diu que no es poden compartir espais d’una manera determinada, i aquí és on estem encallats”, explica Ramón Rius, del CEM.
Els serveis tècnics de Promoció Econòmica i Educació insisteixen, però, que “el projecte no està aturat, s’està desenvolupant. Una altra cosa és la continuïtat de cara al curs següent. S’està treballant”. De fet, tant des de l’Ajuntament, com des del CEM com des de la mateixa escola Auró hi ha una clara voluntat de mantenir aquest projecte al calendari escolar. “És un projecte fins i tot referent per poder replicar en d’altres centres”, afirma Maise Balcells, tinenta d’alcaldia de Serveis Generals i Govern Obert. Des de la mateixa direcció del centre, Pilar Castellà destaca que és un “projecte d’art però també lingüístic: a través de la música, treballem tota la part de la llengua, i això és el que apliquem des d’infantil fins a segon”. Tant des de l’Auró com des del CEM es considera un èxit, perquè s’ha vist una relació directa entre l’aplicació del projecte i la millora del nivell de l’escola en llengua catalana.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El dermatòleg Ramon Grimalt carrega contra la depilació genital: "Tot són contres"
-
Terrassa
La setmana vinent s'asfaltarà el carril bici de la plaça de l'Aigua
-
Terrassa
FOTOS | Quatre plats de peix i marisc i una pizza
-
Terrassa Dues persones detingudes i una denunciada en un operatiu policial en un local de restauració de Terrassa
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa