
La 48a edició del Carnestoltes de Terrassa ja té cartell guanyador
El programa d'actes, que arriba amb dues novetats destacades, serà del 27 de febrer al 5 de març

- La 48a edició del Carnestoltes de Terrassa ja té cartell guanyador
Ara a portada
Publicat el 07 de febrer de 2025 a les 20:23
Actualitzat el 07 de febrer de 2025 a les 20:24
El Carnestoltes de Terrassa arriba aquest 2025 a la seva 48a edició amb dues novetats destacades. La rua infantil modificarà el seu recorregut i la cercavila de Dijous Gras finalitzarà a la Plaça Vella en lloc del Recinte Firal. Aquest any, la Confraria Mascarada ha optat per una presentació sorprenent del cartell i del programa: l'escenari escollit ha estat el cementiri de Terrassa.
Enmig d'un camí ple de roses al cementiri, la comparsa guanyadora de l'any passat, Drunites, ha estat l'encarregada de presentar aquest acte. Vestides de treballadores de la neteja i portant perruques roses, han explicat que hi eren allà "per despertar al rei Carnestoltes". Durant l'acte, s'ha revelat el cartell guanyador entre els onze presentats, encara que el seu autor ha preferit mantenir-se en l'anonimat. En un gest generós, ha decidit donar el premi de 500 euros a una entitat sense ànim de lucre que triarà la Confraria Mascarada, i el seu nom es donarà a conèixer el dia del pregó. L'obra premiada, segons l'autor, representa "el Carnestoltes d'abans".
[caption id="attachment_577906" align="aligncenter" width="700"]
/ ALBERTO TALLÓN[/caption]
Una de les grans novetats d'enguany és la modificació del recorregut de la rua infantil, que es farà el diumenge 2 de març a partir de les 11 hores. Aquesta començarà al Parc dels Catalans i seguirà per Rambla d'Ègara, Raval de Montserrat, carrer Unió, carrer Major, Plaça Vella, carrer de l'Església i Portal Nou. La festa final i l'entrega de premis tindran lloc a la plaça Nova a partir de les 12.30 hores. L'AFA Escola Enxaneta serà l'encarregada de llegir el pregó infantil i, a continuació, se celebrarà una festa amb les actuacions de Karla amb K i d'Àlex Marteen.
L'altra novetat destacada és que el Dijous Gras, el 27 de febrer, la cercavila dels grups de cultura popular, que acompanya els Emissaris del Carnestoltes, finalitzarà a la Plaça Vella i no al Recinte Firal, com era habitual. El recorregut començarà a la plaça del Vapor Ventalló i culminarà amb un concert de Lall BeGood a la Plaça Vella.
