Transformant amb el coneixement
El nou grau en Medicina de la UPC conduirà Terrassa cap a l’elit de les ciutats universitàries. Una titulació que tindrà impacte tant al teixit de la ciutat, com al seu sector sanitari. El CST se’n pot veure beneficiat amb futures i probables sinergies

- “Les persones amb problemes de salut mental pateixen molt”
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de març de 2025 a les 20:03
Actualitzat el 11 de març de 2025 a les 20:05
La notícia de la creació del nou grau en Medicina de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa obre un imaginari completament nou per la ciutat. Terrassa ja és el segon gran campus universitari de Catalunya amb més de 10.000 estudiants, encara que no ho sembli; compta amb la tercera escola d’enginyeries més gran d’Espanya (Eseiaat) quant a alumnat i titulacions; i és considerada “ciutat creativa en l’àmbit cinematogràfia i audiovisual” per la UNESCO. Doncs bé, ara se li afegeix el fet també de ser un dels pocs punts del territori amb oferta formativa en aquest àmbit de la salut.
“Suposa un repte transformador de la ciutat en quant a la seva potència educativa i social”, explica el tinent d’alcalde de Projecció de la ciutat i regidor d’Universitats, Joan Salvador. I és que a Catalunya, fins ara, només s’oferia la possibilitat d’estudiar Medicina a 8 campus universitaris - 5, de manera pública, i 3, de privada -. I ara, Terrassa serà el novè campus universitari amb Medicina.
“Consolidem la fortalesa i el potencial de la nostra ciutat en l’àmbit estratègic de la salut. És evident que l’aposta pel coneixement i en especial per a la universitat és el millor que podem fer de cara al futur, situant Terrassa clarament com una ciutat de referència a Catalunya, Espanya i Europa”, explicava l’alcalde de la ciutat, Jordi Ballart, fa un parell de setmanes, durant un acte a la UPC. Ballart ja va confirmar durant la presentació oficial d’aquesta nova titulació que “la formació es durà a terme en estreta col·laboració amb l’Hospital Universitari de Terrassa - CST, el que consolidarà la nostra ciutat com un centre d’excel·lència en el sector de la salut”. Un fet que ajudarà a veure sinergies en un futur proper entre aquest nou grau i el CST.
El Director-Gerent del CST, Ferran Garcia, exposa que durant aquests primers contactes s’ha parlat de com pot afectar al CST aquest nou grau, però també de com es poden incorporar els estudiants a l’Hospital: “Nosaltres estem oferint aquesta part també a alumnes de la UAB. Vull dir, no som exclusius en aquest aspecte”. A la vegada, Garcia posa l’exemple l’acord de col·laboració amb la UIC, amb la qual hi treballen des de fa molts anys, i apunta que les sinergies amb el nou grau en Medicina de la UPC podrien anar per aquí: “Anualment, passen per les instal·lacions més de 200 alumnes de la UIC, formats aquí. A nosaltres ens estimula a ser cada vegada millors, a incorporar les noves tècniques, a esforçar-nos en el coneixement… Per tant, és tot positiu”,
Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa