Terrassa, seu d'una pionera lliga femenina de futbol
Una seixantena de jugadores i futures enginyeres participen en la primera competició d'aquestes característiques a la UPC
- Elimina el greix corporal localitzat i redefineix la silueta amb intralipoteràpia
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de març de 2025 a les 19:27
El servei d’esports universitari del campus de la UPC a Terrassa ha posat en marxa la primera lliga femenina de futbol que s’ha disputat mai a la Universitat Politècnica de Catalunya. Arran de la petició de dues estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (Eseiaat), la universitat ha creat una competició de futbol sala en què participen prop de 60 jugadores i futures enginyeres organitzades en cinc equips: Uñas y taquitos, Trèpides, 8D, Bivalvas i Las tocapelotas.
Tot va començar quan el responsable del servei d’esports de la UPC a Terrassa, Jordi Amorós, es va trobar amb una petició de dues alumnes que li van demanar organitzar una lliga de futbol de sala igual que la que disputen des de l’any 1995 els seus companys. Amorós els va aconsellar que busquessin més noies per poder organitzar-la. La sorpresa va venir quan les dues noies li van dir que eren més de cinquanta. Pocs dies després es va posar fil a la lliga i es va fer realitat aquella idea.
El primer partit d’aquesta lliga pionera es va disputar el passat 12 de març entre els equips Uñas y taquitos i Las Tocapelotas amb un resultat de 4 a 1 per a les primeres. El mateix dia també es va jugar el matx entre les Trépides FCF i Les Bivalves amb un marcador de 2 gols a 9.
Els partits se celebren a la pista poliesportiva de l’Eseiaat entre les 12 i les 18 hores, en funció de la disponibilitat dels equips. El calendari de partits acabarà a finals de maig i la competició finalitzarà abans dels exàmens de juny. Els cinc equips inscrits que s’enfrontaran entre tots ells dues vegades en format de doble volta, amb deu jornades, més semifinals i finals.
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern de Terrassa impulsa un pacte per la seguretat i reclama els "deures" a la Generalitat
-
Terrassa
Confirmen tres positius més de pesta porcina africana
-
Terrassa
El PSC proposa adaptar el pressupost i els serveis per garantir un creixement equilibrat
-
Terrassa
"Terrassa, capital de talent", o "Terrassa, fàbrica de talent": el dos eslògans finalistes del Pla de Marca de Ciutat
-
Terrassa
Reactiven l’accés al parc de Vallparadís des del carrer del Doctor Pearson amb un projecte de reforç del talús
-
Terrassa
El CST reconeix la tasca imprescindible del seu voluntariat