Les obres sobre el paviment de l'avinguda de Barcelona inclouran la renovació dels ferms de colors de la via

Terrassa

L’Ajuntament destina més de 570.000 euros a la millora de la calçada d'un dels carrers més transitats i iniciarà obres de clavegueram al carrer Josep Trueta

Publicat el 28 d’agost de 2026 a les 16:09

L’Ajuntament de Terrassa iniciarà dilluns vinent les obres de renovació del paviment de l’avinguda de Barcelona, una intervenció pressupostada en 576.737,15 euros (IVA inclòs) que s’allargarà fins al divendres 4 de setembre. En aquest sentit, el projecte defineix dues actuacions diferenciades, una a nivell de superfície, fent un fressat de l’asfalt a les zones malmeses de manera superficial i posteriorment fer una capa d’asfalt nova; i una altra actuació centrada en zones molt malmeses i que tenen afectació en capes més profundes, renovant tota la caixa de la calçada.

D’altra banda, el projecte també contempla la renovació dels ferms de colors característics de l’avinguda, enderrocant les capes de color afectades i refent les amb una nova base d'asfalt que posteriorment es pintarà amb el mateix color del tram afectat. Finalment, s’ampliaran els escocells dels arbres amb arrels més grans per evitar futurs aixecaments del paviment. 

L'actuació forma part de la Fase 2 del projecte de millora de paviments a la ciutat, aprovat per la Junta de Govern Local a principis d'any. Paral·lelament, la setmana vinent continuaran els treballs a altres punts de la xarxa viària:

- 3 i 4 de setembre: Asfaltatge del carrer del Passeig.

- Propers mesos: Actuacions progressives als carrers de Pamplona, Gandia, Portugal, Valldoreix, l'Atlàntida, l'Agricultura, Arquímedes, Mataró, Roca i Roca, Renaixement, Doctor Ventalló, Itàlia, Girona, la ronda de Ponent i la plaça de Joan Santamaria.

- Actuacions ja finalitzades: Carrer d'Amèrica, rotonda del Pintor Mir, carrer del Periodista Grané, plaça de la Sardana, camí de Can Gonteres, carrer de Bernat de l’Om i el carril bici de la plaça de l’Aigua.

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha assenyalat que aquestes intervencions responen al compromís de posar al dia la xarxa viària i que s’està actuant "de manera progressiva a tots els districtes, donant resposta a demandes veïnals històriques".

Inici de l'obra civil al clavegueram del carrer Josep Trueta

D'altra banda, la setmana vinent s'iniciarà l'obra civil per a la substitució del col·lector del carrer Josep Trueta, un cop enllestits els treballs preliminars a l'interior de la infraestructura realitzats al juliol.

Aquestes obres, que tindran una durada prevista de dos mesos, obligaran a tallar la circulació en el tram comprat entre els carrers d'Isaac Peral i del Pare Llaurador. Des del consistori es recomana planificar els desplaçaments amb antelació i seguir la senyalització provisional.

Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google