Un terrassenc homenatja Gaudí amb un ou de Pasqua

Carles Carreras és un dels participants del concurs d’ous de Pasqua que aquests dies omple el Park Güell

Publicat el 18 de març de 2026 a les 19:44
Actualitzat el 18 de març de 2026 a les 19:46

El terrassenc Carles Carreras, pastisser de la Pastisseria Xocolateria Núria, és un dels participants del singular concurs d’ous de Pasqua que aquests dies omple el Park Güell de creativitat i xocolata. La iniciativa, impulsada pel parc amb el Gremi de Pastisseria de Barcelona per commemorar el seu centenari i també el de la mort de Gaudí, ha reunit una desena d’artesans d’arreu de Catalunya.

Carreras explica que, “d’entrada no volia participar, però em van insistir i la idea em va encantar”, admet. I és que el repte tenia un al·licient especial: crear una peça inspirada exclusivament en el Park Güell, sense conèixer les propostes de la resta de participants.

La seva obra ret homenatge a una de les icones del recinte: el drac de l’escalinata. “Per mi és la peça més emblemàtica del parc”, assegura. Carreras ha optat per mantenir la forma original de l’ou i apostar per una combinació de simplicitat i tècnica. A sobre, hi apareix una escultura de xocolata que reprodueix la figura, decorada amb milers de petits punts de colors fets un a un a mà. Només aquesta fase li va requerir “dues tardes senceres de feina, prop de deu hores”, després de la resta d’hores dedicades també a l’escultura.

 

  • L`obra de Carles Carreras, amb el drac de Gaudí sobre un ou de Pasqua

El concurs es resol per votació popular i la peça guanyadora s’exposarà al Museu de la Xocolata de Barcelona. “Seria un orgull que s’indulti la meva peça”, reconeix, tot i que afegeix que qualsevol de les obres mereixeria aquest reconeixement.

Acostumat a crear peces efímeres, Carreras ho té clar: “No em fa pena que s'acabi destrossant per a ser menjada, perquè sé que aquest és el seu destí”. Com en la pastisseria, l’art també està fet per ser viscut -i, en aquest cas, admirat- abans de desaparèixer.