El reelegit alcalde de Vacarisses, el republicà Antoni Masana, s'ha apujat el sou entorn d'un 8%, de manera que a partir d'aquest mandat cobrarà 42.500 euros bruts anuals per una dedicació exclusiva, davant els 39 mil euros bruts anuals que s'embutxacava la legislatura anterior amb les mateixes condicions. La pujada del sou de l'alcalde es va aprovar en el primer ple extraordinari del nou mandat 2019-20123, el passat dijous, amb els vots a favor de l'equip de govern (que governa en minoria) i el PSC, en contra de UIPV (principal partit de l'oposició) i l'abstenció de Veïns per Vacarisses (VxV) i Movem Vacarisses.
A més, amb el nou cartipàs, que es va donar a conèixer durant el ple, cap regidor de l'executiu local porta exactament les mateixes àrees que el mandat anterior, de forma que tots els sous han variat, a la baixa o a l'alça, en funció de la dedicació dels edils i les carteres que assumeixen. Almenys, això és el que va explicar ahir Masana, qui va detallar que dels sis regidors que conformen l'executiu (de 13 possibles), dos tenen dedicació exclusiva (ell i el segon tinent d'alcalde Pere Casas), altres dos una dedicació parcial del 80% i dos més del 40%.
Masana també va advertir, davant les crítiques que li han plogut des de UIPV i Movem per l'augment del sou, que als regidors de l'oposició se'ls s'hi ha apujat les dietes per assistir als plens un 5%; el mateix percentatge per anar a comissions informatives i un altre 5% per participar en les juntes de portaveus.
Retribucions "excessives"
En un comunicat, UIPV qualifica les retribucions dels regidors i el sou de l'alcalde d'"excessives i totalment desmesurades". Segons la formació, "el còmput total de costos del nou equip de govern d'ERC s'incrementa en un 26,9% envers l'anterior legislatura".
Movem Vacarisses, també a través d'una nota, critica "la manca de coherència respecte a les remuneracions de les dedicacions parcials del 40%, les quals, posades en relació amb la resta de retribucions parcials i de les completes, no són proporcionals sinó més altes".
Al mateix ple, després que el portaveu de UIPV, Josep Maria Gibert, titllés el sou de l'alcalde de "desmesurat", la resposta de Masana va ser contundent: "Tenen una barra absoluta. El senyor Boada, quan era alcalde, cobrava 53.200 euros amb dedicació parcial, quan el sou màxim per a un alcalde d'un municipi com el nostre està estipulat en 47.759 euros, amb una dedicació del cent per cent".
Masana, que aquest mandat portarà Hisenda, Seguretat, Cultura i Solidaritat, va assenyalar ahir que, malgrat la pujada de sou, la seva retribució està per sota de la que li pertocaria. I va explicar que, segons la llei, en municipis de cinc mil a deu mil habitants (Vacarisses en té 6.486, segons les últimes dades de l'Idescat, de 2018) el sou màxim d'un alcalde és de 47.759 euros bruts anuals, mentre que en localitats de mil a cinc mil el topall és de 42.400 euros, i ell cobra 42.500, sent-hi un municipi amb més de cinc mil habitants. "Estic a la banda baixa", es va defensar.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Terrassa Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura" Joan Muñoz
Publicat el
09 de juliol de 2019 a
les 21:26
Notícies recomenades
-
Comarca
L’Ajuntament de Sant Cugat nega un augment de la taxa de residus
-
Comarca
Adjudicades les obres del túnel de Rubí
-
Comarca
Un home ferit en un incendi forestal entre Castellbisbal i Rubí
-
Comarca
Fi a les obres per reduir el soroll a l’AP-7 i B-30
-
Comarca
La Roser i el Martí, les grans novetats de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca
Volen construir 29 habitatges a dos solars a Vacarisses