Els jutjats sumen 627 videoconferències des de l'inici de l'emergència. Són connexions realitzades amb la plataforma telemàtica Webex, adquirida pel Departament de Justícia per evitar desplaçaments durant la COVID-19. És un sistema que permet la comunicació a través d'ordinadors, tauletes o telèfons mòbils. No és necessari, per tant, disposar d'aparells específics de videoconferència.
De les 627 videoconferències realitzades, els jutges n'han fetes 430 amb comissaries de Mossos d'Esquadra o policies locals per prendre declaració a detinguts. Abans de l'emergència, les declaracions de detinguts per videoconferència eren pràcticament inexistents. El servei, per tant, permet evitar el trasllat als jutjats.
La demarcació de Barcelona suma 459 (73%) videoconferències amb el sistema Webex; Girona, 58 (9%); Lleida, 42 (7%); Tarragona, 54 (9%) i Terres de l'Ebre, 14 (2%).
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’abril de 2020 a les 11:16
Notícies recomenades
-
Comarca
Un nou vehicle per als Bombers de Viladecavalls
-
Comarca
Torna el Festival Rubisound 1413
-
Comarca
L’entramat criminal d'estafes immobiliàries amb detinguts a Rubí havia defraudat 1,2 milions
-
Comarca
Can Barba, prioritat del Consorci de Residus
-
Comarca
Es busquen voluntaris per censar els rapinyaires nocturns del parc de Sant Llorenç
-
Comarca
Nova il·luminació i canvis al mobiliari a la plaça de Miguel Hernández de Rubí